Avatar billede zahi Nybegynder
17. oktober 2002 - 08:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Windows 98 udskrivning

Hver gang jeg udskriver noget fra f.eks Word eller e-mail program kommer der altid en blank side efter hver side jeg udskriver.
Avatar billede lgb Nybegynder
17. oktober 2002 - 08:32 #1
Du skriver ikke hvilket styresystem du har, eller hvilken printer.

Det er typisk fordi der i din pritner driver er sat et sideskift ind efter sidste side. Dette er der for visse printere, for at undgå at en "halv side" venter i printeren uden at komme ud.

Hvis printeren er sat op til selv at sende sidste side ud fra et print job, men driveren sender en ekstra FormFeed, så får du en blank side efter sidste side.

Forslag:

Opdater driver
Se i driver om der er en option med f.eks. "Send form feed after last page"
Se i printer opsæt om du kan fjerne at den smider sidste side ud.

Test:

Boot i dos og skriv f.eks.
copy c:\autoexec.bat lpt1
og se om der kommer noget ud af printeren. Gør der det, eller skal du trykke på FF på printeren for at få siden ud (forudsat at din autoexec.bat fylder mindre en en A4 side)
Avatar billede zahi Nybegynder
17. oktober 2002 - 08:42 #2
Jeg har windows 98.
Printeren er en netværksprinter (tilsluttet på en NT maskine)  og den virker fint på de andre maskiner som også kører Windows 98-.
Printer er Brother HL 1850.
Den udskriver den blank side kun fra den ene maskine.
Avatar billede robotten Praktikant
17. oktober 2002 - 15:45 #3
Et sted under egenskaberne for printeren, findes der et punkt hvor det er muligt med en seperatorside. Denne anvendes fx, hvis der er flere brugere på samme printer, så der kommer en tom side mellem de forskellige udskriftsjob. Denne markering kan fjernes igen.
Avatar billede zahi Nybegynder
18. oktober 2002 - 14:54 #4
Det har jeg tjekket.
Der er ingen separatorside.
Den virker fint fra de andre maskiner på netværket, det bare den ene maskine.
Avatar billede lgb Nybegynder
18. oktober 2002 - 15:05 #5
Er du sikker på at de har samme printerdriver ?

Når du udskriver, har du så både været inde i setup og indstillinger i Print vinduet ?

Et eller andet sender en ekstra formfeed i slutningen af printjobbet.

Som anført ovenfor, tag et commandovindue (Kør->Command) og skriv copy c:\autoexex.bat lpt1 (eller hvilken port det nu er). Hvor mange sider kommer der så ?
Avatar billede robotten Praktikant
24. oktober 2002 - 07:59 #6
?
Avatar billede robotten Praktikant
28. oktober 2002 - 12:16 #7
Hermed en advarsel:
zahi, få ryddet op i dine spm., få dem lukket, og reager her!
Avatar billede zahi Nybegynder
28. oktober 2002 - 12:27 #8
Sorry!
Jeg har været syg.
Ang. problem med udskrivning, det er nu kun problem når jeg udskriver fra min e-mail program, men kunne ikke finde fejl.
Avatar billede robotten Praktikant
28. oktober 2002 - 12:37 #9
Tjaaa... dit ældste åbne spm:
http://www.eksperten.dk/spm/182032

Men få ryddet op i det, så hører du ikke mere.
Avatar billede robotten Praktikant
11. november 2002 - 11:21 #10
Fik du løst dit problem her?
Avatar billede zahi Nybegynder
15. november 2002 - 11:38 #11
Problemet er løst på den måde at jeg har genistalleret Windows.
Derfor er er spårgsmål lukket.
er det ok nu ?
Avatar billede robotten Praktikant
15. november 2002 - 11:58 #12
Ok, men det ser bare ikke ud til, at du har aceepteret nogle svar. Dvs. spm'et står stadigt åbent.
Avatar billede robotten Praktikant
15. november 2002 - 12:39 #13
Takker for point