Avatar billede redfox_ng Nybegynder
16. oktober 2002 - 22:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ved skift af bundkort...

Jeg skal skifte bundkort på en comp med win95. Vil man herefter kunne starte compen op med de data der er på den gamle harddisk, eller vil den ikke kunne starte op?
Jeg har gjort det samme med en comp med win xp og her var jeg nødt til at reperere den gamle installation, men kan det have noget at gøre med kodebeskyttelsen af win xp, eller kan windows bare ikke finde ud af at der er nyt bundkort?
Avatar billede hbhansen Nybegynder
16. oktober 2002 - 22:33 #1
Du kommer nok til at installere win om, den får mange problemer når den starter op første gang på et nyt bundkort, desværre :-( Det er det samme problem med XP !
Avatar billede dittmer Nybegynder
16. oktober 2002 - 23:24 #2
Jeg har i flere tilfælde haft held med at boote op på nyt bundkort - evt. i safe mode - hvorefter man kan begynde at indsætte nye drivers etc. Der er dog også tilfælde, hvor jeg har måttet installere alt igen...

Mvh
Søren
Avatar billede halifax Nybegynder
17. oktober 2002 - 01:30 #3
Du vil jo nk gerne bevare dina data - i mangel af backup?

Ingen tvivl om, at det er så voldsom en ændring at Win95 bliver forvirret. For at redde, hvad reddes kan, ville jeg starte op på Win95 bootdiskette og forsøge at installere 95 oven i den bestående installation.
Herefter kan drivere installeres, og øvrige programemr samt fx. printer, scanner, modem og hvad du ellers har af tilkoblet udstyr.

Kør forinden en scandisk og defrag fra disketten.
Avatar billede jaxx Nybegynder
17. oktober 2002 - 09:14 #4
du skal geninstallere hvis der er et andet chipset på motherboardet

ellers kan du sagtens beholde din install
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. oktober 2002 - 14:39 #5
Jeg har flere gange gjort det, og det er endnu da altid gået godt. Den kan godt ske at genstarte 5-6 gange indtil den har fået alle de nye drivere ind, men jeg har da aldig oplevet en der ikke ville/kunne starte op.
Avatar billede redfox_ng Nybegynder
20. oktober 2002 - 22:11 #6
Har udført udskiftningen, og kunne godt starte op, men det viste sig at man ikke kunne få drivere til bundkortet til win95 så jeg måtte til sidst installere winME for at få det til at fungere!