Avatar billede forgotten Nybegynder
16. oktober 2002 - 22:12 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

RAID

Jeg har fået mit RAID kort og mine harddiske op og køre nu, men jeg får denne fejl hver gang jeg forsøger at installere windows 2000:
Windows 2000 kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler :
<windows 2000 root>\system32\ntoskrnl.exe.
Geninstaller en kopi af ovenstående fil.

Hvad gør jeg??
Avatar billede jytteq Nybegynder
16. oktober 2002 - 22:21 #1
I op starten siger den tryk F6 for at indlæse SCSI drivere, det gør du og indlæser din RAID driver fra diskette, så kører det.
Avatar billede forgotten Nybegynder
16. oktober 2002 - 22:30 #2
Det har jeg gjort... Men den virker ikke... Har prøvet forskellige drivere
Avatar billede jytteq Nybegynder
16. oktober 2002 - 22:37 #3
Det må have noget med den driver at gøre, Jeg har aldrig haft problemer med mine RAID. Hvis du har partitioneret og formateret så virker dine diske jo, så er der kun den driver tilbage.
Avatar billede jytteq Nybegynder
16. oktober 2002 - 23:18 #4
du skal jo også lige være sikker på at den booter på det rigtige drev i bios og på raid kortet
Avatar billede forgotten Nybegynder
17. oktober 2002 - 17:56 #5
Ok.. det her fatter jeg ikke... Jeg fik den langt om længe op og køre med windows.. Så forsøgte jeg at downloade en driver til mit grafikkort og til mit lydkort, men downloaden går i stå.. Den står bare og viser det samme tal hele tiden... Så genstartede jeg, men så kommer den med den fejl der igen:
Windows 2000 kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler :
<windows 2000 root>\system32\ntoskrnl.exe.
Geninstaller en kopi af ovenstående fil.

den fucker..., hva gør jeg?
Avatar billede jytteq Nybegynder
17. oktober 2002 - 18:09 #6
så tror jeg du er inde i noget helt andet end Raid problemer, så er det måske RAM problemer http://www.eksperten.dk/spm/270456
Avatar billede forgotten Nybegynder
17. oktober 2002 - 18:18 #7
Har lige skiftet ram... Og de har virket upåklageligt FØR jeg fik det raid kort... Det er ikke ram problemer.. desuden er det den samme fejl hver gang jo..
Avatar billede jytteq Nybegynder
17. oktober 2002 - 18:30 #8
jeg ved det godt, jeg har selv brugt den logiske tænkning når det gælder RAM men men jeg har altså oplevet så mange ting med RAM at det altså altid er det første jeg forsøger med, uanset logisk tænkning for det kan du ikke bruge her, prøv at stil dig selv det spørgsmål hvad er det ellers når der er ustabilitet og det fryser, hardware/driver konflikt og RAM, jamen så tag dine kort ud pånær grafikkort og RAID og kør setup kun med det, kører den 100% stabilt her igennem nogle tests så er det ikke Rammen, så i med et et kort af gangen og teste teste meget og se hvad der sker. Din explorer frøs jo og den kører jo fra rammen men samtidig læser den jo fra disken så der er de to ting nu.
Avatar billede jytteq Nybegynder
17. oktober 2002 - 18:50 #9
husk lige at sætte grafikkort til AGP x 1 så kan du senere stille den til x 4, eller prøv med et andet grafikkort det kan også være konflikt mellem dit RAID og grafikkort
Avatar billede forgotten Nybegynder
17. oktober 2002 - 18:57 #10
Nej nej nej - Min explorer gik ikke kold, det var bare den download der ikke kom videre.. Det er som du sætter den til at downloade et eller andet og så du sætter den på pause... Hvis jeg trykker på filen igen, så downloader den lidt længere.. og igen lidt længere hvis jeg gør det samme.. Maskinen er ikke på nogen måde ustabil... overhovedet.. Det eneste der er galt er jo den fil der den brokker sig over... - Desuden, den installation jeg lavede før den kørte op, var en anderledes... Jeg installere alle de raid drivere den spyttede ud med til windows 2000 - før installerede jeg kun 1 enkelt. Som jeg troede det var.
Avatar billede jytteq Nybegynder
17. oktober 2002 - 19:09 #11
ja det er jo lidt svært når man ikke har maskinen, og jeg kan høre på dig at du ikke er helt ny, så dit bud er vel ligeså godt som mit, ja men den driver spøger så stadig, jeg har ikke lige flere ideer på lager, men dit spørgsmål er jo blevet gammelt, så du kan jo slette det her og prøve igen, men jeg tvivler på der er nogen der har en færdig løsning på lager.
Avatar billede forgotten Nybegynder
17. oktober 2002 - 19:14 #12
Nej, jeg er ikke helt ny :) - Har haft computer i nogle år efterhånden, og har arbejdet i flere computer-butikker... - Jeg forsøger at slette spørgsmålet her, og sætte det i en anden kategori.. Tak for hjælpen så langt ellers..
Avatar billede jytteq Nybegynder
17. oktober 2002 - 19:17 #13
frisk mod, du skal jo nok få det til at køre før eller senere.
Jytte