Avatar billede cwb Nybegynder
16. oktober 2002 - 21:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installation af ib server uden brug af setup prog.

Hej.

Jeg står i den situation at jeg skal lave et setup program der kan installere min Delphi applikation samt en interbase server.

Jeg ønsker ikke at brugeren selv skal tage stilling til hvor ib serveren skal placeres så derfor kunne det være smart hvis mit installationsprogram kunne håndtere det som setup programmet der følger med ib serveren.

Er der nogen der har en løsning ? eller er der andre ideer til en løsning ?
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
17. oktober 2002 - 01:30 #1
Hvordan laver man en automatisk installation af IB Server?
- Er det en korrekt tolkning af dit spørgsmål?

Anvender du et færdigt installerings-produkt som f.eks. InstallShield?
- I så fald hvilket?
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
17. oktober 2002 - 01:35 #2
Der findes flere programmer freeware/shareware/buyware på nettet, som registrerer alle ændringer i systemet før og efter en installation. Det er typisk programer, som sikrer at man kan afinstallere et produkt 100%.

Nogle af disse programmer er i stand til at generere en liste over ændringer udført på systemet - registreringsdatabasen, ini-filer m.m.
Med udgangspunkt i denne liste er du måske selv i stand til at installere IB Server.
Avatar billede cwb Nybegynder
17. oktober 2002 - 08:05 #3
Jeg bruger innosetup. Ja jeg skal have lavet en automatisk installation af ib serveren. Kan du hjælpe ?
Avatar billede cwb Nybegynder
17. oktober 2002 - 08:06 #4
Fedt jeg kom til at give dig point for en kommentar.... nå men skidt med det ..... det er jo hvad der kan ske.. håber at du gider at hjælpe alligevel
Avatar billede martinlind Nybegynder
17. oktober 2002 - 09:37 #5
Du kan installere GDS32.dll i Windows\system32 og rette i din service fil hvor du oprrer GDS32.DLL som en service på port 3050, så kører den så "hut jeg visker"

Eller kan du på nettet finde nogle pakker der er en minimal inst.

/Martin
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
17. oktober 2002 - 10:37 #6
Tak for point :o) Sig til, så får du dem tilbage.

Jeg kender ikke innosetup, men har brugt InstallShield lidt. En del installationspakker understøtter silent setup. Jeg har set eksempler, hvor man 'kalder' installationen fra InstallShield. Når man er færdig, kender InstallShield alle de nødvendige parametre.

Det ser nu ud som om, at martinlind ved, hvad du skal bruge i dit aktuelle tilfælde.
Avatar billede martinlind Nybegynder
17. oktober 2002 - 10:41 #7
Du kan faktisk selv lave et lille Delphi prog. der installere fra en server eller CD, du skal kun bruge ca. 10 liners kode det "funker" fint.

/Martin