Avatar billede byrgesen Nybegynder
20. juli 1999 - 22:25 Der er 12 kommentarer

Flere nyhedssernere???

Davser!
Ang. nyhedsgrupper. Jeg er på TDK og dermed i NG''erne via news.inet.tele.dk, men der findes jo osse massevis af andre grupper på andre servere - fx Sunsite - kan man koble sig på flere nyhedsservere, og hvordan?
Cheers
B
Avatar billede gene Nybegynder
21. juli 1999 - 15:04 #1
I det jeg ikke synes at nogen har svaret korrekt- vil jeg hermed komme med et forsøg.

Såfremt du anvender IE 5.0 ligger der automatisk et newsreader program -Outlook express under tools vælg "read news".

I Outlook express går du ind under "tools" og vælger "Accounts".

Her bliver du så spurgt om en masse ... men her kan du så indtaste navnet på den news server du vil anvende..

Så kan du have lige som mange Newservere som du lyster.

Jeg har pt. tre.
- news.tele.dk
-msnews.microsoft.com
- news.unic.dk

Rigtig god fornøjelse
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
21. juli 1999 - 15:40 #2
>>gene den til Tele DK er news.inet.tele.dk (den du har skrvet bliver kun brugt som backup/test og indeholder ikke ligeså mange grupper som den Officelle)
Avatar billede gene Nybegynder
21. juli 1999 - 15:52 #3
Tak for oplysningen vedrørende news.inet.tele.dk. Men spm lyd som bekendt på om man kan have flere newservere ? ikke om det var backup/test. men tak alligevel...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. juli 1999 - 22:40 #4
jeg ved hvordan man gør det i netscape...

men prøv at skrive news://server.bla.bla

i din location
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
20. juli 1999 - 22:48 #5
cyber.. der er jo ikke det han spørger om, men om der er andre offentligt tilgængelige News severe
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. juli 1999 - 23:01 #6
nej han spørger om man kan bruge flere ad gangen
Avatar billede chris Nybegynder
20. juli 1999 - 23:17 #7
Prøv her : http://www.newsgroups.dk/
eller her : www.deja.com
Kig også her : http://malchau.dk/ng/
Eller her : http://www.usenet.dk/

En masse grupper....og svar på det du spørger.!!

Mvh
Chris
Avatar billede byrgesen Nybegynder
20. juli 1999 - 23:47 #8
127144146281 - du er inde på noget af det rigtige! Jeg vil fx. gerne bruge TDK fortsat, men sideløbende bruge andre servere, men ved ikke hvad de hedder, eller om det i det hele taget kan lade sig gøre!
Cheers
Avatar billede snowball Novice
21. juli 1999 - 09:08 #9
Prøv news.danadata.dk

Snowball
Avatar billede chris Nybegynder
21. juli 1999 - 12:54 #10
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
21. juli 1999 - 13:35 #11
Der er jo sunsite.auc.dk (Men TeleDK har alle de grupper der findes der)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. juli 1999 - 16:44 #12
forresten 127>> hvor er det lige man kan hente NS5?