Avatar billede gollum99 Nybegynder
16. oktober 2002 - 17:19 Der er 3 kommentarer

Not enough base memory

Når jeg prøver at installere spillet Constructor på min comp, som kører XP, får jeg denne besked:

Error = UVCONFIG.EXE could not be run
There must be at least 490k of free base memory

Hvad betyder det? Jeg har også prøvet at køre programmet på min anden comp, som kører ME og min nabos comp, som kører 98. Det virker bare ikke på nogen af dem, nogen der ved hvorfor?
Avatar billede ild Nybegynder
16. oktober 2002 - 17:45 #1
jep. kør uvconfig.exe og læs resultatet. det er dit grafikkort der 'strejker'
Du bruger garanteret et ATI kort. gå ind på deres hjemmeside og download en VESA BIOS EXTENSION som burde være på cden som kom med grafikkortet...
Avatar billede gollum99 Nybegynder
16. oktober 2002 - 18:42 #2
Har ikke et Ati kort, sidder med et GF 4 MX 460, med nyeste detonator driver.
Avatar billede gollum99 Nybegynder
16. oktober 2002 - 18:42 #3
får forresten noget med at mit grafikkort ikke understøtter VGA mode. når jeg åbner den.