Avatar billede blackscorpion Nybegynder
16. oktober 2002 - 15:59 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Tv-Out Grå Skærm problem.

Hejsa, jeg er rendt ind i det problem, at jeg har investeret i et Palit Macrosystems GeForce 4 TI4200 Tv-Out

og har nu anskaffet kabler osv.

Mit problem består i at uanset hvad jeg gør, så er billedet gråt. :(
Avatar billede psyc0p Nybegynder
16. oktober 2002 - 16:00 #1
uden farver? altså sort og hvid tv-out
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
16. oktober 2002 - 16:01 #2
ja. ;(
Avatar billede psyc0p Nybegynder
16. oktober 2002 - 16:02 #3
scart stik?
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
16. oktober 2002 - 16:02 #4
yeps.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
16. oktober 2002 - 16:03 #5
Prøv at tilslutte composite-kablet (ligner et phono-kabel) istedte for super-VHS...
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
16. oktober 2002 - 16:04 #6
nej det har jeg ikke, prøver lige. ;)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
16. oktober 2002 - 16:04 #7
Og prøv så TV-tool til at få styr på det :o)

http://tvtool.info/index_e.htm
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
16. oktober 2002 - 16:04 #8
HUSK at slukke for ALT inden du bytter om på kablerne!
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
16. oktober 2002 - 16:05 #9
yes yes
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
16. oktober 2002 - 16:06 #10
hold kæft hvor godt! ;) Tak for hjælpen, hvorfor har jeg ikke spekuleret på det. ;)

Men hvordan kan det være at det virker med det?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
16. oktober 2002 - 16:08 #11
Hvis dit fjernsyn ikke understøtte S-VHS tolker det ikke signalet rigtigt, og farverne bliver så at sige "glemt"... Desværre kan jeg ikke sige det mere præcist end som så, da jeg ikke fattede bjælde af den redegørelse jeg læste omkring emnet for en måneds tid siden *G*
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
16. oktober 2002 - 16:09 #12
Okey, kan du så forklare mig hvorfor at al teksten er meget utydelig på skærmen?? Eller er det normalt?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
16. oktober 2002 - 16:13 #13
Det er normalt. Især når man bruger composite, deværre...

Men det hjælper MEGET, hvis du sætte ropløsningen ned til f.eks. 640x480!

Du skal tænke på, at fjernsynet ikke kører med den samme høje opløsning som en PC-skærm gør. Typisk kører fjernsynet heller ikke med mere end 50Hz og den mere grove opløsning gør meget lille tekst utydelig...
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
16. oktober 2002 - 16:16 #14
ja men hvis jeg smider det hele ned i 800*600 som er det mindste XP kan ta, og 640*480 på tv'et, så scroller den fordi at billedet er for stort.. så knalder jeg det hele op på 1024/768... ingen problemer, og jeg har lige testet, det er faktisk næsten flottere på tv'et end comp skærmen. *G*
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
16. oktober 2002 - 16:19 #15
Ja, film o.l. er meget pænere på TV'et... Men nu ER det også dertil de er lavet, ikk' ;o)
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
16. oktober 2002 - 16:20 #16
Korrekt. *GGG* ;) Men fuck det så sjovt ud da jeg knalede det ud som vandret istedet for klon. *GGGG* damn det var svært at navigere rundt. ;)

Men tak for hjælpen. ;)
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2002 - 16:21 #17
Fordi dit TV ikke understøtter S-VHS gennem SCART.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
16. oktober 2002 - 16:25 #18
el_barto >>> lidt sent? ;o) Eller er det bare en tand mere korrekt end mit svar?

the_speaker >>> Kun glad for, jeg kunne hjælpe! Prøv forresten den nye TV-tool (6.8)! Den sparker r*v! Min TV-outfunktiok har ikke virket så godt som den gør nu; desværre er det ikke muligt at køre med begge skærme samtidig - men lige nu sidder jeg og skriver mens jeg kigger på TV'et :o)
Jeg kører dog gennem S-VHS...
Avatar billede grunken Nybegynder
16. oktober 2002 - 16:28 #19
Jeg vil lige indskyde at hvis man til geforce4 henter 40.72 driverne så er der i den nye nview en dualfunktion der virker perfekt :)

kæresten ser dvd på fjerneren mens jeg arbejder videre :)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
16. oktober 2002 - 16:36 #20
grunken >>> Korrekt! Og "Clone" eller "klon"-funktionen virker også langt bedre med NVidia's drivere...
MEN TV-tool sætter opdateringsfrekvensen NED til de 50Hz som fjernsynet virker bedst med, hvilket for min skærms vedkommende ikke er så godt, da billedet begynder at flimre :o(
Desuden kan du i TV-tool frit ændre på opløsningen, uden det påvirker ikonernes placering på skrivebordet eller lignende. Men de små-problemer jeg har haft med TV-out og opløsning etc. kan evt. skyldes kortet (GF4 ti4200 (V8420) fra ASUS)