Avatar billede scones Nybegynder
16. oktober 2002 - 12:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

USB Kabel

Jeg ville meget gerne vide hvorvidt det er muligt at lave et 30 Meter langt USB kabel? hvordan med forstærkning af signal, effekttab i ledning?
Og er signalet på USB porten analog eller digitalt?
Avatar billede simonhusby Nybegynder
16. oktober 2002 - 12:51 #1
Digitalt...
Avatar billede dark_one Nybegynder
16. oktober 2002 - 12:58 #2
Sry, men det er analogt,,, hehe + - 5 volt, og kabellængde må ikke overstige 5 meter. Hvis det er medium eller høj hastighed usb skal det være skærmet kabel

Dark
Avatar billede dittmer Nybegynder
16. oktober 2002 - 12:58 #3
Du kan måske lave det, men du kan ikke bruge det til noget...  ;o)
Den maksimale kabellængde er specificeret til 5 meter, for at sikre, at de refleksioner, der opstår i et kabel ved enderne, dør ud inden næste bit sendes igennem.
Ved at forlænge kablet vil du således skabe støj på ledningen, og din datastrøm vil blive forstyrre og fejlbehæftet.
Det sker naturligvis ikke ved et kabel på 5,00001 meter, men det er en gradvis forringelse af signalet. Ved at holde dig under 5 meter, skulle du være på den sikre side, og over 5 meter er du på egen hånd...

Mvh
Søren
Avatar billede scones Nybegynder
16. oktober 2002 - 13:01 #4
Det med de 5 meter ved jeg!!! men man må kunne forstærke signalet, som jeg personligt også mener er analog!
Avatar billede simonhusby Nybegynder
16. oktober 2002 - 13:03 #5
Gir' mig selv en lussing..
Avatar billede dittmer Nybegynder
16. oktober 2002 - 13:03 #6
En mulighed for dig er at lave/købe en USB bridge, der omsætter signaler mellem USB og-noget-andet, hvor dette andet er Ethernet eller lign.
I den anden ende skal der naturligvis være et tilsvarende men modsat rettet arrangement. Det skulle således være muligt at lave forbindelse på mere end en kilometer...

Mvh
Søren
Avatar billede dittmer Nybegynder
16. oktober 2002 - 13:07 #7
På USB.org siges det, at det i princippet kunne være et satellit-link, du satte ind mellem de to bridges...
Avatar billede scones Nybegynder
16. oktober 2002 - 13:08 #8
Der skal hænge et Webcam i den anden ende, i en tryktæt box
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
16. oktober 2002 - 21:54 #9
http://www.danbit.dk/kat2002/1502.phtml

dette er en usb forstærker med den kan du komme op på hele 100 meter
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
17. oktober 2002 - 09:12 #10
takker for poing .

hvad skal der til for at man kan få et billeder fra et web camera ud på internettet ?
styresystem
programmer
hvilket cam er bedst
Avatar billede scones Nybegynder
17. oktober 2002 - 15:42 #11
Ved ikke så meget...rimeligt ny startet projekt!!!!
Kameraet skal filme "LIVE" under vand, dette er på ren test basis. Det er sikkert nemmere med video kamerea, men det andet skal jo prøves ;0)