Avatar billede nutman Nybegynder
16. oktober 2002 - 10:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Knas på telefonlinie, når skærm er sat til ATX PSU

Der er begyndt at komme knas på mine telefonlinier (ISDN) og dermed også mine datalinier.

Jeg har fejlsøgt og er kommet frem til, at støjen forsvinder, når jeg hiver strømstikket til skærmen ud fra strømforsyningen i PC'en (det er en ATX 300 Watts strømforsyning i et Codegen tower)...øhm...skummelt?
Kan der være tilsluttet for meget udstyr til PSU'en nu? Jeg har næsten lige tilsluttet en ekstra harddisk, men da jeg ikke testede mine telefonledninger efter denne hardware-ændring, så kan jeg ikke lige sige om det var på det tidspunkt fejlen opstod.

Støjen gør, at min internet opkobling kører af helvede til nu. Trækker jeg strømkablet til skærmen ud af PC PSU'en (og slår al soft- og hardwarekompression fra), så kører linien fint og støjen er væk.

Jeg KAN selvfølgelig prøve at give skærmen strøm UDENOM ATX PSU'en, men det har altid virket indtil igår...Nogle gode idéer?
Avatar billede jones_net Nybegynder
16. oktober 2002 - 10:54 #1
Hvis dine kabler ligger tæt op ad hinanden kan du prøve at flytte lidt med dem, så der er mindst 30cm mellem dem...

Ellers ved jeg ikke lige hvad det kan være:-(

/J
Avatar billede peet-49 Novice
16. oktober 2002 - 11:09 #2
Prøv, at skifte kablet, der er problemer med, der kan være en dårlig kontakt, det giver støj.
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
16. oktober 2002 - 14:06 #3
Du bør ikke benytte PSU til at levere strøm til din skærm, Når din skærm tændes/degausses trækker den (kortvarigt) meget mere strøm end hvad din PSU er bygget til.

Støjen kan stamme fra at din PSU er belastet til noget nær dens grænse, hvilket tit bevirker støj på forsyningsnettet (230 V), det er derfor at firmaer benytter EDB-stik, da disse, hvis lavet korrekt, dæmper/stopper støj, således støjen ikke påvirker andre enheder.
Avatar billede peet-49 Novice
16. oktober 2002 - 15:06 #4
clausbjuul> Pjat, PSU har intet med det, at gøre, da det kun er en direkte ekstra 220V tilslutning, hvis det da ellers er et ATX kabinet.
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
16. oktober 2002 - 16:12 #5
Sig mig lige slukke skærmen ikke når du lukker maskien ned, jo det gør den, tro mig, den går ikke lige igennem. Jeg selv haft skilt en af, og fandt ved eftersyn en lille label hvorpå der stod at denne gennemgang max. kunne klare 200 W (200W/230V=0,87A)
Avatar billede peet-49 Novice
16. oktober 2002 - 16:16 #6
Den slukker ikke skærmen, den sættes i stand-by
Avatar billede peet-49 Novice
16. oktober 2002 - 16:17 #7
Tro mig, jeg laver ikke andet end, at bygge maskiner til dagligt, og det er ens på alle ATX-kabinetter, de gamle AT maskiner afbrød det hele.
Avatar billede nutman Nybegynder
17. oktober 2002 - 09:26 #8
Når jeg slukker maskinen, så en skærmen stadig tændt.
Den går ikke i standby (ikke med det samme, ihvertfald)...
Avatar billede jones_net Nybegynder
17. oktober 2002 - 11:50 #9
Hejsa

har du prøvet det med at skifte kabel, eller lave lidt afstand mellem dem??

/J
Avatar billede nutman Nybegynder
18. oktober 2002 - 08:51 #10
Det hjalp at skifte kablet.
Avatar billede peet-49 Novice
18. oktober 2002 - 09:42 #11
Takker for point