Avatar billede idasofie Nybegynder
16. oktober 2002 - 09:03 Der er 4 kommentarer

Efter aktivering af VPN kukkes der for al anden trafik

Hej alle,
Nu må jeg vist ha´lidt eksperthjælp. ;-)

Vi kører SBS opsat på følgende måde.
I serveren sidder to netkort. Det ene kort er forbundet med vores router, og det andet til vores lokale net. ( Vi kører ikke med ISA )
Normalt fungerer alt perfekt, men efter vi har sat VPN op ( Ved hjælp af wizard) lukkes der af for vors kommunikation til Internettet, og OWA fungerer heller ikke VPN forbindelsen fungerer derimod perfekt.

Er der nogen der kan hjælpe her ??
Avatar billede idasofie Nybegynder
16. oktober 2002 - 09:05 #1
Jeg glemte lige......
Hvis RAS servicen stoppes fungerer alt igen.
Avatar billede hsm Nybegynder
30. oktober 2002 - 19:27 #2
Prøv at kigge i din route tabel fra serverens side ... Hvordan ser det ud?
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2003 - 19:47 #3
lukketid
Avatar billede delbing Nybegynder
24. september 2003 - 16:24 #4
Der er en sikkerhedsfeature i VPN - et netkort med en VPN-forbindelse er dedikeret til VPN og kan ikke bruges til anden trafik.
Så enten:
1) sæt et netkort mere i maskinen til VPN-forbindelsen (eller flyt routeren på det lokale net så internettet kan tilgås udenom serveren).
2) få en router med VPN-hardware og brug den til VPN-forbindelsen.