Avatar billede blackscorpion Nybegynder
16. oktober 2002 - 06:12 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Grande Spooky Opgraderings Problem.

Hej Brugere af Eksperten.

jeg har her for 1½ uge siden bestilt en opgradering hjem til godt 8K, bestående af følgende.

Pentium 4 Northwood 2,4GHz.
Asus P4B
2*120GB IBM Hdd
Lite-on 16X DVD Drev
Palit Microsystem Daytona GeForce4 TI4200 128MB DDR RAM + TV-out.

Det er også meget fint, jeg glædede mig og alt det andet halløj, som den nørd man nu er. ;)

Torsdag aften (nu i torsdags) fik jeg så igang med at skulle udskifte hele skiftet.

Det gik også fint, og jeg knaldede begge hdd'ere i, og fik lagt 2K ind, det kørte fint indtil jeg skulle genstarte første gang...

NTOSKRNL.exe og NTKRNLPA (eller noget i den stil) kunne den pludselig ikke finde.

fint, jeg formatere lortet igen, og ville så lægge samme system ind.

jeg knoklede i 9 timer med at få lov til bare at lægge et eller andet ind, her snakker vi:

98 SE DK
2K Pro UK
2K Pro DK
XP Pro UK
XP Pro DK

af alle 3 systemer fik jeg ca. 4 fejlsystemer, alt lige fra kode 7 (kan ikke huske hvad fejlen var, kun koden for den)

Det er også meget fint, det lykkes mig at få lagt et system ind, men så skete der det at der er en gut i Toronto der syntes det var sjovt at prøve at hacke mig (ved det fra tidligere, ca. 7 gange på 1½ uge, min firewall stoppede ham)

Jeg kørte i 20timer på nettet uden firewall, før jeg fik fremskaffer min firewall igen, og da var det lukkes ham at lægge en masse filer ind + tilhørende vira.

så jeg ville så formatere igen, og lægge om... samme problem... nu tog det så kun 2½ time.

Hver gang jeg genstarter sidder jeg og ber til at den starter op igen.

Nu her for lidt siden, ville jeg prøve at clocke min cpu... 113MHz på bundkortet, mere kan den ikke ta, dvs. 2712MHz... knald systemet mangler igen de 2 filer, denne gang havde jeg da taget backup, og satte hastigheden tilbage til 2400.

Nogle der ved hvorfor at den opfører sig sådan?? At jeg skal bruge mellem 2½ og 9 timer på at få lov til at lægge et system ind??

Og er der nogle der ved hvorfor jeg ikke kan få lov at køre 133 på bussen, som mine ram er til??

- TheSpeaker.
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
16. oktober 2002 - 14:14 #1
Noget siger mig at dine RAM ikke er 133 MHz, som der måske står eller er købt som, hvilke ram er det mærke, model/type
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
16. oktober 2002 - 15:41 #2
Qui eller noget i den stil, SD PC-133 ...
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
16. oktober 2002 - 16:15 #3
Kort sagt et noname, Jeg vil få dem ombyttet, hvis jeg var dig.

Hvis du evt. kan få dem byttet til Kingston ValueRam eller nogle Samsung vil jeg gøre det.
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
16. oktober 2002 - 19:21 #4
lige pt hjælper det ikke på problemet. :(
Avatar billede jaxx Nybegynder
17. oktober 2002 - 13:43 #5
Apacer styre!!

jeg har haft mange problemer med kingston ram!
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
18. oktober 2002 - 00:02 #6
jaxx, hvordan kom du frem til at

"Apacer styre!!

jeg har haft mange problemer med kingston ram!"

skulle være et svar på mit spørgsmål????????????????????????
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
18. oktober 2002 - 10:08 #7
Har du mulighed for at bytte ram'ene eller ej ?
Kan evt. låne nogle ram af en eller anden, som 100% virker, du behøver jo ikke at låne dem mere end et par timer ?

Det er en hurtig måde at kontrollere om det er ram'en eller ej.
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
18. oktober 2002 - 15:32 #8
Nej desværre, det er faktisk folk der låner ram af mig. :(

Altså de er købt som Kingston SD PC133 ram.

Men på ram'ne står der PQI, det er det jeg ikke fatter. :(
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
21. oktober 2002 - 09:19 #9
Hvis der ikke står kingston på, så er det ikke kingston.

Klag til din forhandler og få dem byttet
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
21. oktober 2002 - 14:53 #10
skod. :(

Har snakket med en ven, der har en teori om at det måske er fordi at jeg skal tillade en højte VCore på bundkortet.

At det måske er derfor at jeg ikke kan få den højere op.

Hvad siger i til det?
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
22. oktober 2002 - 09:06 #11
Aldrig hørt om det.
VCore har noget med spændingen i processorens indre og ikke noget med hukommelsen
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
22. oktober 2002 - 15:36 #12
Okey... syntes nemlig bare det er pisse skummelt at jeg ikke kan smide den over 113mhz på bussen. :(
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
24. oktober 2002 - 12:49 #13
Som sagt får byttet de RAM
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
06. november 2002 - 21:24 #14
Lukker dette indlæg.