Avatar billede tipsen Nybegynder
15. oktober 2002 - 23:47 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Genskab data efter formatering af harddisk!

Hej Eksperter

Haves:
En harddisk som er formateret med format c: /Q (Q = Quick format!) under (vist nok) en windows 2000! Der er (vist nok) efterfølgende skrevet nogle få filer til disken!

Ønskes:
Reetablering af de data der lå på disken inden formatering - hvordan gøres dette og hvilke programmer finder der til det?
Avatar billede htm Nybegynder
15. oktober 2002 - 23:49 #1
Du skal bruge GetDataBack - men du skal være opmærksom på at når du har skrevet til disken efter format kan du ikke være sikker på at genskabe dataen!
http://www.runtime.org/gdb.htm
Avatar billede e.p. Nybegynder
15. oktober 2002 - 23:54 #2
Har man slettet nogen filer, eller måske endda slettet hele harddisken, og man gerne vil have gendannet dem igen, er det muligt så længe data'ene ikke er overskrevet....

File Recovery fra PC Inspector har sendt en ny version af freeware programmet på gaden som kan hjælpe med at rekonstruere de tabte data
File Recovery:
* Kan gendanne alle typer filer med original tidsangivelse og dato
* Understøtter FAT 12/16/32 og NTFS filsystemer
* på fat-systemer finder programmet selv partioner automatisk (også selvom bootsector er slettet eller beskadiget)
* File Recovery er nem at bruge, og scanner selv dit drev, og filer der kan gendannes (dem som ikke er blevet overskrevet af nye data) vil blive tilgængelig i en mappe, som man kender det med "papirkurven" i windows
* Data fra disken kan gendannes til et drev på netværket...

File Recovery er dermed et proffesionelt værktøj som freeware :-)
http://www.fsguard.com/file_recovery/dk/FAQ.htm
Avatar billede here Nybegynder
16. oktober 2002 - 00:28 #3
Backup anbefales for fremtiden :-)
Avatar billede e.p. Nybegynder
16. oktober 2002 - 00:33 #4
Rekonstruerer også data, hvor ingen henvisning til en fortegnelse er forhånden mere. Konkurrenceprodukter kan ikke rekonstruere denne slags data. "Special Recovery funktioner" understøtter følgende dataformater:

ARJ AVI  BMP CDR DOC DXF DBF XLS
EXE GIF HLP HTML HTM JPG LZH MID
MOV MP3 PDF PNG RTF TAR TIF WAV
ZIP
Avatar billede tipsen Nybegynder
24. oktober 2002 - 00:50 #5
Jeg siger tak - og vil også for god ordens skyld fortælle, at det ikke var mig som havde problemet - men det har fungeret efter hensigten og manden er blevet klogere :-)
Avatar billede e.p. Nybegynder
24. oktober 2002 - 01:23 #6
Godt at høre.....men for at dette spørgsmål skal kunne hjælpe andre, ville det være smart at fortælle hvilket program der hjalp.....du har nemlig accepteret begge muligheder :-)
Avatar billede tipsen Nybegynder
24. oktober 2002 - 02:02 #7
Det hænger sammen med at min kammerat havde fundet et helt tredje program som også kunne løse problemet - men umiddelbart vil jeg mene at begge ovennævnte programmer er i stand til at løse udgaven - jeg har selv hentet File Recovery som du har henvist til - har ikke prøvet det, men det ser også kompetent ud!
Avatar billede e.p. Nybegynder
24. oktober 2002 - 10:33 #8
ok :-)