Avatar billede sargon Nybegynder
15. oktober 2002 - 21:15 Der er 52 kommentarer og
3 løsninger

Win2k Fryser ??

Jeg har et problem med at mit Win2k fryser eller ved så ikke om man kan kalde dette at fryse men det sker altså sådan her:

Jeg kan fx. godt ha min puter tændt i 2-3 døgn uden at den fryser hvor jeg slet ikke røre den, også når jeg bruger den og den har stået tændt i 5-7 timer, så er det der mit problem kommer og det er tit når jeg er inde at surfe på nettet, så fryser den bare på et tilfældig tidspunkt .... og der er ikke andre muligheder end at trykke på reset knappen ...

efter det så virker det helt findt ...

- det som er lidt mærkelig syntes jeg det sker ca. kun 1 gang om dagen når jeg har noget med den at gør
, det lyder måske lidt mærkelig syntes jeg osse selv men syntes stadig det er lidt irreterne for jeg har prøvet hvor den har gjort det 2 timer efter ellersådan noget ....

- så smid alle de svar i har som kunne være orsagen til dette problem min CPU er hvertfald ikke for varm den ligger ca. på de 45 grader ...
Avatar billede doublejoble Praktikant
15. oktober 2002 - 21:19 #1
Det kan være din ram blok.
Hvis du har mulighed for det, kan du prøve at putte en anden ramblok i din pc.
Avatar billede sargon Nybegynder
15. oktober 2002 - 21:20 #2
okay har prøvet at tage en ramblok ud af gange og se om det hjalp men det gjorde det ikke eller skal ejg prøve at putte HELT adre ram i ?
Avatar billede peet-49 Novice
15. oktober 2002 - 21:25 #3
Det lyder som en explorerfejl.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. oktober 2002 - 21:25 #4
prøv at sætte dit netkort i en anden pci-slot - og geninstaller det så.
Avatar billede doublejoble Praktikant
15. oktober 2002 - 21:26 #5
Det burde vel også være ok at prøve uden en ramblok og så gå allesammen igennem.
Avatar billede sargon Nybegynder
15. oktober 2002 - 21:27 #6
okay lyder som en ide .... kom med MANGE flere så jeg har noget at tage af ;D
Avatar billede sargon Nybegynder
15. oktober 2002 - 21:29 #7
Kunne det osse være en harddisk fejl ?
Avatar billede sargon Nybegynder
15. oktober 2002 - 21:29 #8
jeg har jo 2 HDD i min maskine en 17GB-Maxtor og en 40GB-Dunno
Avatar billede peet-49 Novice
15. oktober 2002 - 21:37 #9
En ramblok vil ikke kun vise fejl på internettet.
Avatar billede sargon Nybegynder
15. oktober 2002 - 21:43 #10
er i alle døde ?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. oktober 2002 - 21:44 #11
har du prøvet at flytte netkortet?! lidt feedback ville jo være rart...
Avatar billede sargon Nybegynder
15. oktober 2002 - 21:46 #12
nej ikke endnu ... jeg får først tid til det imorgen så derfor vil jeg gerne ha så mange muligheder som mulig hvis de forskellige ting ikke virker ;D ellers skal i alle vende tilbage til dette spm. til imorgen engang når jeg har fået prøvet det ??
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. oktober 2002 - 21:46 #13
ok :)
Avatar billede sargon Nybegynder
15. oktober 2002 - 21:48 #14
men har du flere ting som det kunne være fejlen ??? :o)
Avatar billede sargon Nybegynder
15. oktober 2002 - 22:03 #15
hvaaaaaa i må da ha flere ting som kunne være orsagen ???
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
15. oktober 2002 - 22:08 #16
dårlig ventilation i maskinen
har du opdateret win 2000 via ms-update
Avatar billede sargon Nybegynder
15. oktober 2002 - 22:10 #17
dårlig ventilation i maskinen <--- det der tror jeg bestemt ikke jeg har lige blæst den ud for en uge siden, så det tror ejg bestemt ikke
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
15. oktober 2002 - 22:14 #18
mener ventilatorer i front og bagi
Avatar billede sargon Nybegynder
15. oktober 2002 - 22:15 #19
har osse en anden fornemmelse det er mit USB ADSL modem som er problemet, men det ved jeg så ikke om det kan være orsagen fx. den tager for meget strøm fra USBporten ???
Avatar billede tumben Novice
15. oktober 2002 - 22:19 #20
hvor stor er din strømforsyning....watt ???...har du mange kort i maskinen ???
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
15. oktober 2002 - 22:21 #21
du skal minimum have en 300watt transformer

du kan se inde i enhedshåndteringen under usb hvad dit modem tager i strøm

har modemmet mulihed for at køre på netkort
Avatar billede sargon Nybegynder
15. oktober 2002 - 22:22 #22
Det er en 300W strømforsyning ... jeg har Lydkort, Netkort, GFX, 2HDD ... mere info ?
Avatar billede sargon Nybegynder
15. oktober 2002 - 22:22 #23
nej den har ikke mulighed for at kører på Netkort af hvad jeg ved ??
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
15. oktober 2002 - 22:23 #24
du kan se det på dem der hedder usb-root-hub
dobbel klik på den
og vælg strømforsyning
Avatar billede sargon Nybegynder
15. oktober 2002 - 22:24 #25
mit modem tager 500mA
Avatar billede sargon Nybegynder
15. oktober 2002 - 23:07 #26
Intet liv ???
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
15. oktober 2002 - 23:09 #27
har du prøvet ude nmodem og se hvordan den så kører,eller prøv den i en anden port og se om den trækker ligså meget
Avatar billede sargon Nybegynder
15. oktober 2002 - 23:13 #28
den trækker lige meget i begge porte ... men det er jo lige det hvis jeg tager den ud og jeg skrev at der går langtid imellem det sker jeg vil ikke kunne overleve uden internet op til 7 timer *GG*
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
15. oktober 2002 - 23:52 #29
har du mulighed for at prøve med at andet modem er det tdc adsl eller web speed du har så få modemmet byttet
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
15. oktober 2002 - 23:56 #30
Har haft 200% samme problem bare i windåse XP .... det var mine ram der var færdige... den kunne sumpe uafbrudt indtil den skulle til at arbejde lidt..så frys den ... skærm billede blev bare stående.. og så kunne man ellers reboote...prøvede alt..inden jeg skiftede mine ram.. så forsvandt det - en amd athlon xp 2200+ m gf4 512 mb 133 kingston <- hvor de 256 var defekte... :\\\\\\\\ ... prøv det...
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
15. oktober 2002 - 23:58 #31
hvis det er grafikkort, netkort, harddisk.. så vil maskinen ikke fryse.. kun ram kan få den til at fryse... med mindre windows failer - hvis grafikkort er kaput.. blir der somregel blå prikker... hist og pist.. eller andre sjove ting.. og netkort kan ikke fryse pcen... intet kan udover windåse og ram samt..hvis cpu blir for varm..men så rebooter den somregel
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
16. oktober 2002 - 00:05 #32
http://www.eksperten.dk/spm/260554 <- var selv desperat da min frøs.-.
Avatar billede sargon Nybegynder
16. oktober 2002 - 10:16 #33
hehe ... je ghar selv 512SDRAM PC133 i men hvis den ene er defekt ik så skulle den da ikke tælle dem op ved opstart ...

Dem som jeg havde i før var PC100 (Hvis det har noget at sige) ??
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
16. oktober 2002 - 10:19 #34
har du oc din pc
Avatar billede sargon Nybegynder
16. oktober 2002 - 10:20 #35
de to blokke jeg har i er en IBM og en SAMSUNG hvis det kan hjælpe ???
Avatar billede sargon Nybegynder
16. oktober 2002 - 10:22 #36
Ja... fra 700 til 800
Avatar billede sargon Nybegynder
16. oktober 2002 - 10:24 #37
men hvis det skulle være den blev for varm så skulle den da fryser når jeg spiller som den så ALDRIG har gjort endnu ... og jeg har osse kørt 3DBeckmark uden den har gjort det og ALLE mulige andre test ting uden den gør noget .... og sidste gang den frøs så jeg efter temp og der var den på 43grader
Avatar billede sargon Nybegynder
16. oktober 2002 - 10:30 #38
nu har jeg set i min manual til at clocke ned igen og jeg kan sku ikke finde nogen steder hvordan det vises hvordan man clocker ned inge til standard ?
Avatar billede peet-49 Novice
16. oktober 2002 - 11:06 #39
Det kan være en opsætningsfejl til opkoblingen, i netværksopkoblinger.
Avatar billede sargon Nybegynder
16. oktober 2002 - 11:19 #40
Altså opkobling til internettet ?
Avatar billede peet-49 Novice
16. oktober 2002 - 12:07 #41
Ja, den du har i kontrolpanelet.
Avatar billede sargon Nybegynder
16. oktober 2002 - 12:31 #42
hvad kunne de fx. være der er sat forkeret op ?
Avatar billede peet-49 Novice
16. oktober 2002 - 12:54 #43
Det afhænger, af hvilken opkobling du har. Normalt følger der gratis hotline med opkoblingen, lad dem guide dig igennem opstillingen, så får du de rigtige indstillinger.
Avatar billede sargon Nybegynder
16. oktober 2002 - 13:22 #44
jamen så er det sat ordentlig op for det er der :D
Avatar billede peet-49 Novice
16. oktober 2002 - 13:31 #45
Er du koblet via netkort?
Avatar billede sargon Nybegynder
16. oktober 2002 - 13:42 #46
nej jeg er koblet via (ADSL)USB modem
Avatar billede peet-49 Novice
16. oktober 2002 - 15:03 #47
Du kan have periodiske fejl i det hardware; men det er straks lidt sværere, at kontrollere, da er man nød til, at skifte det forskellige hardware enkeltvis, og så prøve igen. Du kan starte med dit adsludstyr, det kan da skiftes gratis. Du kan også prøve, at gå i enhedshåndtering og fjerne dit netkort, og derefter genstarte maskinen, det kunne være driveren, der er noget galt med, systemet installerer selv driver igen.
Avatar billede sargon Nybegynder
16. oktober 2002 - 16:39 #48
okay je gprøver det forskellige ting og vender tilbage til dette spm. og kommer med resultaterne
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
17. oktober 2002 - 18:38 #49
du kan evt. prøve at arbejde med pcen... køre et krævende spil eller andet..krævende.. hvis den fryser er det 99% sikkert ram
Avatar billede sargon Nybegynder
18. oktober 2002 - 10:32 #50
OKay nu kommer Resultatet:

Jeg har installeret NYT windows - Virker ik

Har prøvet en anden HDD - Virker ik

Har prøvet Andre ram - Virker ik

Har prøvet at nedclocke den - Virker ik
--------------------------------------------------------

NU er jeg bare HELT på bar bund ...

Jeg kan sagtens spille store spil osv unden at der sker en skid, fatter bare ikke en skid af min puter mere

3DMark2001 har jeg osse prøvet og der sker der eller ikke noget ...
Avatar billede sargon Nybegynder
18. oktober 2002 - 10:33 #51
Det hele er begyndt siden jeg har Resettet min BIOS - det er en AMI bios jeg har :D
Avatar billede peet-49 Novice
18. oktober 2002 - 11:11 #52
Så er det jo i din bios, der er sket settingsændringer, der skal du også finde fejlen.
Avatar billede sargon Nybegynder
18. oktober 2002 - 11:20 #53
jamen hvor kan det være henne i min BIOS har resettet den igen nu ... og sat det hele op ingen som før jeg kan ikke se hvad jeg skulle ha glemt ???? hvad kunne det fx. være ???
Avatar billede peet-49 Novice
18. oktober 2002 - 11:49 #54
F.eks. virustjek skal være desablet. Plug og Play skal være enablet.
Hvilket bundkort har du?
Avatar billede sargon Nybegynder
18. oktober 2002 - 12:30 #55
nuhar jeg sat min BIOS op fuldstændig som der står/bliver vist i Manualen til bundkortet ;D