Avatar billede fido82 Nybegynder
28. september 2000 - 22:09 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Ultra DMA 100 viker bare ikke

Hay
Hvof ka jeg ikke få mit udma100 til at virke
jeg har et asus a7v
800 t-bird
128 ram
Ibm dekstar75 100 dma (eller sårn noget) 30 GB
Jeg bruger win NT

Hvorn får jeg skidtet installeret, så det virker ????
Avatar billede psycosis Nybegynder
28. september 2000 - 22:34 #1
Har du prøvet at kører de drivere ind der hører til bundkortet, eller er du sikker på at dit bundkort understøtter UDMA100 ???
Avatar billede psycosis Nybegynder
28. september 2000 - 22:34 #2
Har du prøvet at kører de drivere ind der hører til bundkortet, eller er du sikker på at dit bundkort understøtter UDMA100 ???
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
29. september 2000 - 07:56 #3
Det kræver jo både harddisk og bundkort understøtter det, så skal du også have et kabel, der understøtter det, og du skal også sætte det op i biosen. Og under \"enhedshåndtering\" \"diskdrev\" skal du finde din harddisk og vælge \"egenskaber\" og tjekke om der er et flueben i \"dma\"

Hvis du allerede vidste det eller der er noget du ikke fik fat i, så skriv gerne....
Avatar billede xtom2 Nybegynder
29. september 2000 - 22:20 #4
Hvor på A7V\'eren har du tilsluttet 75GXP\'eren?
Avatar billede fido82 Nybegynder
30. september 2000 - 19:27 #5
ligenu er den tilsluttet udma 33

jeg har indlæst driverne, bundkortet og harddisk understøtter det ja
jeg har det rigtige kabel
Avatar billede fido82 Nybegynder
30. september 2000 - 19:29 #6
jeg er kommet til at tænke på, understøtter NT overhovedet udma 100 ???
Men hvis det ikke gjorde, ville man jo ikke ha lavet drivere til det vel ???
Avatar billede xtom2 Nybegynder
01. oktober 2000 - 00:22 #7
Hmm.. hvis du har kablet og manualen, så kan jeg ikke lige se problemet. I den opdaterede, engelske version til A7V under afsnit 3 (Hardware Setup) pkt. 9 står der præcist beskrevet hvad du skal gøre.

\"Forbind kablets blå ende til bundkortets primære IDE indgang, og forbind derefter den grå ende til den eventuelle slave-enhed, og den sorte ende til din IDE100 master. Det anbefales at ikke-IDE100 enheder forbindes med den sekundære IDE indgang.\"

Xtom` =)
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
02. oktober 2000 - 07:48 #8
Og du har selvfølgelig sat det op i bios\'en?
Avatar billede fido82 Nybegynder
02. oktober 2000 - 18:55 #9
hvor gøres det ???
Avatar billede lowrider Nybegynder
04. oktober 2000 - 19:18 #10
Jeg har samme bundkort, Asus A7V
...men jeg bruger Windows 98 SE

Prøv at kigge inde i BIOS\'en (tryk DEL når det vises på skærmen), prøv at finde et punkt, der hedder noget i retning af \"Load SYMBIOS BIOS\".
Det er normalt en BIOS, der sidder på et SCSI kort, men ikke dette tilfælde et IDE kort.

Inden den store ramme med oplysninger om din computer komme frem øverst på skærmen, skulle dit ATA/100 kort gerne indlæses.
Avatar billede fido82 Nybegynder
04. oktober 2000 - 20:00 #11
ddet bliver indlæst, den kan oxo godt læse fra harddisken,, indtil den skal til at boote NT....... så laver den bare et memory dump, og så kommer den ikke videre.........!!!!
Avatar billede lowrider Nybegynder
05. oktober 2000 - 19:57 #12
Hvis du har mulighed for det så prøv med Windows 2000 (også kaldet Windows NT 5.0)

Windows NT 4.0 har trods alt nogle år på bagen... ;-)
Avatar billede virtualfriend Nybegynder
19. april 2001 - 23:05 #13
Kablet må ingen knæk ha, overhovedet. Så opfattes det nemlig som et almindeligt IDE kabel..
Avatar billede fido82 Nybegynder
21. april 2001 - 16:53 #14
jeg gider ik at prøve med Win2K, det er jo ik det jeg skal brug, vel!!!

Kablet har ingen knæk eller noget, og hvorn skulledet oxo have nogen indvirknning på det ? Lederne er der jo alligevel!!!
Avatar billede kilassi Nybegynder
16. august 2001 - 21:31 #15
Du skal først hente en driver der passer, det kræver det når man køre NT. Selvfølgelig skal du også sikre dig at du har de rette kabler. Dernæst sikre at kalbet er monteret korrekt.
Avatar billede fido82 Nybegynder
16. august 2001 - 22:15 #16
hallooooo, hvis du læser overstående, så HAR jeg prøvet alt det!!!
Avatar billede kilassi Nybegynder
17. august 2001 - 13:35 #17
Du er sikker på at du ikke har sat andre enheder på det samme bredkabel. I tilfælde af at du har og denne enhed ikke er ATA100-kompatibel vil dit ATA100 ikke virke.
Avatar billede fido82 Nybegynder
19. august 2001 - 23:40 #18
ja
Avatar billede fido82 Nybegynder
31. december 2001 - 16:40 #19
spm bliver lukket, da det stadig ikke virker...