Avatar billede grayholm Nybegynder
15. oktober 2002 - 17:42 Der er 32 kommentarer

Hjælp med hjemmeside

Hej!

Er der nogen som er intresseret i, at hjælpe mig med udvikling af en hjemmeside.
Vi er kommet en lille bid på vejen i design o.l men ham som skulle hjælpe mig er "hoppet af"

Jeg skal bla bruge hjælp med en multilogin, nyheder, anmelding til kamp osv.

Siden er en svensk sportsite for amatører.

Det kræver en hel del arbejde men jeg er villig til, at betale (rimeligt pris) for eventuell hjælp.

Der stilles rimelig store krav til siten og derfor vil jeg helst have en som har lidt til, at undvære en gang i mellem.
------------------------------------------------------
Såfremt i er intresseret kan i kigge på et exempel så sitet på http://www.duper.dk/korpen1
Avatar billede grayholm Nybegynder
15. oktober 2002 - 17:45 #1
Såfremt der findes en der er intresseret kan jeg sende siten til dig som mail.

Du bør kunne databasekobblinger udmærket idet, at mange steder på siten skal kunne hente en lille del af den samme data.

Ha en god dag :-)
Avatar billede sukos Juniormester
15. oktober 2002 - 17:47 #2
hva' med PHP?
Selvom det er i asp-kategorien! :O)
Avatar billede sukos Juniormester
15. oktober 2002 - 17:49 #3
Siden er lidt langsom? (Det er vel asp'en? (:O])
Avatar billede grayholm Nybegynder
15. oktober 2002 - 17:57 #4
Jeg kender ikke rigtigt til PHP så det er helt nyt for mig :-)

Såfremt siden er langsomt kan jeg kun forestille mig, at det bliver værre idet der næsten ikke er noget oplagt (grina!!)

Er du intresseret?
Avatar billede 123maka Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:02 #5
Jeg er maybe...

men kan først gå i kamp med det om 1-2 dage da jeg er på ferie lige nu...
Avatar billede keysersoze Guru
15. oktober 2002 - 18:02 #6
jeg _kunne_ være interesseret, men da jeg lige har fået arbejde efter endt uddannelse og derfor skal finde en bolig vil der gå et par uger før jeg kan være klar på noget

hvis det har interesse se mit minisite for mere info
Avatar billede 123maka Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:04 #7
Retter lige:

Jeg er maybe...

men kan først gå i kamp med det om 1-2 dage da jeg er på ferie lige nu...
Kan KUN hjælpe i php men jeg kan se du ikke har lavet meget programmering?
Avatar billede grayholm Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:09 #8
Om du først kan gå igang med det om et par dage er ikke noget problem.
Lortet (:-) har ligget på is et stykke tid nu så det er bare ok!

Hvad er forskellen om, at få det lavet i PHP eller ASP? Kommer det til, at gå ud over design etc.?

Seje sites du havde lavet.

Hvad bliver i givet fald som priset????
Avatar billede sukos Juniormester
15. oktober 2002 - 18:14 #9
Der skulle ikke blive nogen forskel på design, medmindre programmøren er "lettere rundtosset", om det er i PHP eller asp

Penge?
Hvad bliver det i tid?

Svært at sige så'n lige, især da "ikke-programmører" gerne hitter på noget nyt hen ad vejen! :O)

Men hvilken databse kører det på? Mysql?
Avatar billede grayholm Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:20 #10
Nu ved jeg ikke hvor hurtig du er men som sagt der er en hel del krav på, at databaserne.
Bruger (Amin, bruger), Opret bruger, Ret/skriv din Profil, Næste kamp, Ugens spørgsmål, Nyheder, Serietabel Gæstebog, Tak ja til næste kamp, nyhedsmail osv.

En hel der - men måske er det en udfordring??

Jeg ved ikke hvad for en database det kører på - jeg er newbee i ASP.

Vi kan forsætte, at skrive på min mail. rickie.grayholm@semera.se
Avatar billede 123maka Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:20 #11
PHP og ASP er INGEN forskel det er bare hvad man har lært...
Nogen kan begge andre kan ikke.
Ligesom Koreansk og Rusisk :)
Avatar billede 123maka Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:21 #12
ER der overhovedet en database?
Avatar billede grayholm Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:21 #13
Jag der er en database. Access
Avatar billede sukos Juniormester
15. oktober 2002 - 18:22 #14
Jeg er stået af! (access!)
Avatar billede keysersoze Guru
15. oktober 2002 - 18:23 #15
php og asp kan det samme, så du vil absolut ingen forskel mærke... nogle sværger til ford andre til toyota
Avatar billede 123maka Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:24 #16
Kan ikke hitte ud af Access...
Ihvertfald ikke programmere med det.

Hvor mange tabeller er der i databasen?
Avatar billede grayholm Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:25 #17
Giv besked på min mail hvis det er af intresse :-)

Sukos: Hvorfor stod du af - Access? Er det for totale nybegyndere??? ;-)
Avatar billede 123maka Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:26 #18
Nej tværtimod...
Avatar billede grayholm Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:28 #19
Nu er der kun tabeller som vedrører GB (1-2) men det er kun starten.
Jeg er lidt ligeglad om det er en accessdatabase eller en anden. For mig har det noll betydelse - bare det virker :-)
Avatar billede 123maka Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:29 #20
K!
Avatar billede keysersoze Guru
15. oktober 2002 - 18:30 #21
access kan bruges på to niveauer så på sin vis er det for begyndere, og på sin vis bestemt ikke for begyndere - men access egner sig bare ikke til brug på web. Selvfølgelig virker access på webbet og det er da også brugt i stor omfang, men ved store sites og mange brugere vil det ikke være en god løsning.
Avatar billede grayholm Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:30 #22
Jeg er åben for forlsag. En anden database ville være fint.
Avatar billede 123maka Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:31 #23
GB mener du BG
Avatar billede grayholm Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:32 #24
Nej Gæstebog....sorry!!
Avatar billede keysersoze Guru
15. oktober 2002 - 18:35 #25
123maka >> hvis databasen er lavet er det da total ligegyldigt om det er den ene eller anden database, for programmeringen er da det samme bortset fra din conn og din sql
Avatar billede 123maka Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:37 #26
På en måde..
Hvis man KAN programmere med Access
Avatar billede grayholm Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:37 #27
Det er nok korrekt men databasen tog cirka 10 min, at lave så det er nok ikke noget problem, at lave den i et andet format??
Avatar billede grayholm Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:37 #28
Hvis der er brug for det - vil sige?
Avatar billede keysersoze Guru
15. oktober 2002 - 18:41 #29
kan man ikke "programmere" access kan man da heller ikke "programmere" hverken mssql, oracle eller mysql...
Avatar billede 123maka Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:46 #30
Hm... Det ved jeg ikke har KUN prøvet SQL
Avatar billede 123maka Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:53 #31
Jeg vil gerne jeg kontakter dig når jeg kommer hjem...

Lukker og slukker
Avatar billede grayholm Nybegynder
15. oktober 2002 - 19:24 #32
Takker! Gør gerne det!

En god aften til jer alle :-)
Takker for sludderen