Avatar billede bjje Nybegynder
15. oktober 2002 - 10:48 Der er 3 kommentarer

Brug af objekter i word2000

Når jeg indsætter et eksisterende excel-regneark som et objekt i word (uden link til regnearket) vil Word ikke vise eller printe flere rækker end der kan være på en A4-side.
Fordelen ved denne metode er at regnarket beholder sit oprindelige layout - i modsætning til at indsætte det ved hjælp af file-funktionen. Funktionen bruges i forbindelse med en skabelon - derfor kan jeg ikke bruge cut/paste.
Er der nogen som kender en løsning på dette - en makro som kan bruges eller andet???
Avatar billede rvm Nybegynder
15. oktober 2002 - 22:35 #1
Et integreret ExcelObjekt i Word bliver opfattet som et billede og billeder kan ikke gå over flere sider...

Men du kunne sætte dit ExcelObjekt ind på flere sider (altså flere ens objekter) og så vælge at vise forskellige områder af objektet på de forskellige Word-sider.
Avatar billede bjje Nybegynder
16. oktober 2002 - 09:13 #2
Som jeg skrev bruges funktionen som en del af en skabelon - dvs. at indsættelsen foregår "i baggrunden" og skabelonen kender ikke størrelsen (antal rækker) på regnearket og ved derfor ikke om det skal indsættes en eller flere gange - hvis nogen har noget kode el. lign som kunne løse denne del - vil det formentlig kunne foregå automatisk. Eller evt. en anden metode til at indsætte er regneark således at formatteringen bevares.
Avatar billede wired Nybegynder
04. februar 2003 - 22:32 #3
Ved du hvordan man laver relative kæder til et excel diagram.
Problemet er at jeg ikke kan kopier word og excel til et andet sted da henvisningen fra word til excel er absolut og derfor afhængig af den oprindelige placering.