Avatar billede flse Nybegynder
15. oktober 2002 - 10:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

GDlib til JSP?

Findes der moduler tilsvarende GDlib til brug på JSP sider.

De funktioner jeg har brug for er bl.a.:
- resize/resample gif/jpg billeder
- tilføje tekst som vandmærke i billede
Avatar billede disky Nybegynder
15. oktober 2002 - 10:43 #1
Ja det kan java i forvejen.

Dog kan den ikke gemme gif billeder pga. licens problematikken med gz kompressionen.

Men for at gemme gif kan du hente Acme lib fra www.acme.com jeg bruger selv deres lib til netop dette.
Avatar billede flse Nybegynder
15. oktober 2002 - 11:17 #2
Har du links til nogle eksempler med resize/resample?

Kunne vel også løse gif problemet med efterfølgende at gemme billedet som jpeg, så bliver der også sparet lidt plads/download tid.
Avatar billede disky Nybegynder
15. oktober 2002 - 11:22 #3
ikke alle billeder ser pæne ud i jpeg.

kig her:
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/2d/display/transforming.html
Avatar billede flse Nybegynder
15. oktober 2002 - 11:29 #4
Det kommer meget an på hvor meget man komprimerer dem, men det har jo altid en pris.
Avatar billede disky Nybegynder
15. oktober 2002 - 12:02 #5
Det er korrekt, men f.eks. håndtegnede billeder er temmelig grimme i jpeg.

Hvorimod natur billeder kan pakkes hårdt.