Avatar billede knud_n Nybegynder
15. oktober 2002 - 08:52 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Win 98 henter forkert printerdriver

Når win 98 starter op, henter den en driver til en Toshiba kopimaskine på lpt1, hvor jeg har en lokalprinter siddene. Når jeg så klikker på print, så starter Toshibaen,der står i et andet rum, og der bliver hurtigt skrevet nogle hundrede sider ud.
Jeg kan få den rigtige ved at gå ind i printere og klikke på stop hentningen, men jeg kan ikke få lov til at slette Toshibaen.
Hvad gør jeg?
Avatar billede thesqunk Nybegynder
15. oktober 2002 - 09:00 #1
Når du trykker udskriv, i word (eller andet) kommer der en boks inden udskriften. Øverst i denne boks kan man vælge hvilken printer du vil udskrive fra. For at slette de gamle printerdrivere, skal du ind i windows KrontrolPanel (denne computer > kontrol panel..) her skal du vælge printere (kan ikke præcis huske hvad den hedder i 98', men ihvertfald noget med printere) her kan du se printere installeret på computeren. slet dn forkerte printer.
Avatar billede knud_n Nybegynder
15. oktober 2002 - 09:08 #2
Jeg har slettet Toshibaen som printer men alligevel kommer driveren ved opstart, og jeg kan ikke gøre andet end at trykke på Stop Hentniningen
Avatar billede peet-49 Novice
15. oktober 2002 - 09:39 #3
Du skal gå i filer-print-og så bestemme hvilken printer, der skal udføre jobbet, ellers bruger systemet den printer der er først aktiveret. Dette kan du ændre under printer-egenskaber.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. oktober 2002 - 09:51 #4
Prøv lige at køre kommandoen
net use
i en dosboks. Det lyder til at din lpt1: port bliver ommappet til printeren i det andet rum. Hvis dette er tilfældet, skal du bede din systemadministrator om at han laver dine mapning om, så den bliver mappet til f.eks. lpt2:.

Et hurtigt fix, hvis den er ommappet er at køre:
net use lpt1: /d
i dosboksen. Det fjerner mapningen.
Avatar billede knud_n Nybegynder
15. oktober 2002 - 10:48 #5
Det hjalp ikke
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. oktober 2002 - 10:54 #6
Er din lpt1 port mappet til printeren i det andet rum ?
Det er lidt forvirrende, når du omtaler begge printere som Toshibaer. (hvilken driver er så til hvad) Kan du ikke prøve at forklare det en gang til med modelnavne, samt hvordan det er meningen det skal fungere.
Avatar billede knud_n Nybegynder
15. oktober 2002 - 11:45 #7
Der var et loginscript  der mappede printeren.
Problemet er løst og tak for indsatsen
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. oktober 2002 - 11:50 #8
Skrev jeg ikke det i mit tidligere svar ?
>> Det lyder til at din lpt1: port bliver ommappet til printeren i det andet rum. Hvis dette er tilfældet, skal du bede din systemadministrator om at han laver dine mapning om, så den bliver mappet til f.eks. lpt2:.

Hvorfor tager du så pointene selv ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. oktober 2002 - 12:41 #9
tonnybrandt>> anmeld ham for misbrug!
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. oktober 2002 - 12:43 #10
desværre ser vi alt for mange af den slags misbrug, derfor skal der slåes hårdt ned på dem.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. oktober 2002 - 12:45 #11
retaxes >> Han er anmeldt. :-)
Avatar billede peet-49 Novice
15. oktober 2002 - 12:45 #12
Det sker desværre for ofte efterhånden, ser det mange gange om dagen. Jeg plejer, at skrive deres navne ned og, hvis de ikke ændrer deres instilling, får de ingen svar mere.
Avatar billede fcs Novice
15. oktober 2002 - 12:49 #13
Knud_n>> Som du sikkert kan læse dig til er folk utilfredse med at du har taget pointene tilbage. Umiddelbart ser det da også ud som om at tonnybrandt har hjulpet dig, så hvis du ikke opretter et spørgsmål med point til ham, vil det være på sin plads med en meget god forklaring på hvorfor du tager pointene igen.

Med venlig hilsen

FCS/CoAdmin
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. oktober 2002 - 12:51 #14
peet49> det er fint at du skriver navnene ned (hvis man ellers kan, mange af navnene er mærkelige), men mange andre står parat til at svare.
Man skulle have en blackliste på Eksperten som alle kunne navnene i, så vil mange flere ignorere disse tumper!
Avatar billede peet-49 Novice
15. oktober 2002 - 13:05 #15
Helt enig, nu har jeg kun min private, den indeholder efterhånden 15 navne.
Avatar billede spr3kcer Nybegynder
15. oktober 2002 - 13:51 #16
Helt enig det er helt forkert at snuppe point fra  Andre ... .P

// Spr3kcer
Avatar billede knud_n Nybegynder
16. oktober 2002 - 13:07 #17
tonnybrandt , jeg opretter et spørgsmål til dig.
Dine point er velfortjent og velundt.Jeg har bestemt ikke gjort det for at snyde dig, men bare ikke vidst bedre. Undskyld
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. oktober 2002 - 13:41 #18
Det er iorden. :-)

Det nye spørgsmål er:
http://www.eksperten.dk/spm/270928

//Tonny