Avatar billede danskebanner Nybegynder
15. oktober 2002 - 07:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Åbner automatisk url.

Hej alle,

Efter sidste opdatering fra MS har jeg haft det irriterende problem at startsiden (url) selv åbner når jeg starter windows ?

Jeg systes ikke jeg kan se hvorfor, håber på et svar til løsning af problemet.

Jeg kører Win98 exp. 6.0
Avatar billede dk_akj Nybegynder
15. oktober 2002 - 07:20 #1
Du skal lige checke at der ikke ligger en shortcut til siden i din startfolder

Ligeledes skal du checke om den ligger i denne nøgle i registry:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
eller
HKEY_local_machine\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

//akj
Avatar billede danskebanner Nybegynder
15. oktober 2002 - 07:33 #2
Hej igen,

Alle 3 muligheder er checket uden resultat.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
15. oktober 2002 - 07:37 #3
Hvad er det for en side ??
Din startside fra IE ??

Prøv lige at se om der kan ligge noget i "planlagte opgaver" (scheduled tasks)

//akj
Avatar billede danskebanner Nybegynder
15. oktober 2002 - 08:25 #4
Ok så fik jeg det slettet, men det virker sgu lidt mærkeligt.

Jeg havde scheduled tasks lavet en automatisk hentning af nye opdateringer, men det gør altså den også starter 'startsiden' under opstart (måske fordi der er en fejl et andet sted)

Men problemet er løst og her er point til dig.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
15. oktober 2002 - 08:29 #5
Ja, det lyder da underligt.

Ms har lavet et lille program (automatic updates) der laver det samme, altså checker om der er nyt på windowsupdate.

//akj