Avatar billede mpetersendk Nybegynder
15. oktober 2002 - 01:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Brand og rednings side i php

Jeg sidder her og arbejder med at lave denne side http://www.bfbv.dk i php men jeg er løbet tør for ideer, please kom med nogle gode forslag
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
15. oktober 2002 - 01:46 #1
Måske en top-frame med 'banner', så det holder sin position øverst på siden hele tiden.
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
15. oktober 2002 - 01:54 #2
Rykke sponsor logoerne lidt sammen, så de alle er synlige med 1024*768.
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
15. oktober 2002 - 01:55 #3
Det ene sponsor-logo er ikke særlig læseligt.
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
15. oktober 2002 - 01:56 #4
Når man klikker på nogle udgaver af Sprøjte-Nyt, forsvinder top-banner...
Avatar billede spiers Nybegynder
15. oktober 2002 - 01:57 #5
Jeg ville måske overveje baggrund, og så det der logo, og counter på siden, skulle laves om.... Menuen er jo totalt fedt lavet, men resten passer jo overhovedet ikke til..

Prøv at holde stilen med siden, hold metal stilen, brænværn, evt få lavet noget billede af nogle med en vandslange eller sådan noget til baggrunden. Du kan jo tydeligvis godt finde ud af noget grafisk design, så hvorfor ikke bare lave hele siden grafisk, og så "skære" den ud, og så lave den til HTML senere.. Det er mit råd.

Et ekstempel på en ren grafisk side som er lavet i HTML er min egen, der er dog ikke kommet noget indhold endnu... http://hawkeye701.h4f.dk

Du er velkommen til at skrive spørgsmål her eller på mail:

lms@net.dialog.dk

//Spiers
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
15. oktober 2002 - 01:57 #6
Eventuelt en mailing liste (men den er måske allerede identisk med medlemslisten).
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
15. oktober 2002 - 02:00 #7
Jeg tror det ville være pænt, hvis 'røret' med menu-punkter i venstre side gik helt ned til bunden af skærmen. Muligvis lidt besværligt, hvis der skal justeres til forsk. opløsninger.
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
15. oktober 2002 - 02:03 #8
Hvis man holder baggrunds-grafikken fastlåst, medens man scroller teksten, giver det en god 3D-effekt, men det er måske lidt forstyrrende, når man læser. Prøv det evt.
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
15. oktober 2002 - 02:06 #9
Nyheder burde være første menu-punkt under 'Startside'.
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
15. oktober 2002 - 02:09 #10
Da din side allerede har en vis størrelse, kan du lave et punkt 'indhold' med træ-visning, der viser sidens hieraki og alle under-sider.
Avatar billede mpetersendk Nybegynder
15. oktober 2002 - 11:34 #11
Nu er mine erfaringr inden PHP ikke det store endnu, men såvodt jeg ved kan man ikke lave frames i PHP
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
15. oktober 2002 - 11:55 #12
Pas! Jeg er ikke php kyndig.