Avatar billede sv_bb Nybegynder
14. oktober 2002 - 20:40 Der er 8 kommentarer

Komme på nettet?

Jeg har installeret Redhat Linux og skal på nettet. Mit problem er, at det skal indstilles rigtig. Dog har jeg ikke kunne få det indstillet ordenlig. Normalt har jeg xp pro og når jeg laver en installation af mit system, så kan jeg gå på nettet lige efter. Den gør det hele... Jeg har Cybercity som isp og er konstant på.

Men når jeg så skal sætte det op i Redhat, så skal jeg skrive brugernavn og det hele, men det har jeg ikke, men så er det jeg tænker, at det ikke burde være nødvendigt. Så er nogen der ved hvordan jeg skal indstille mit net i Redhat ? 8.0...
Avatar billede bierchen Nybegynder
14. oktober 2002 - 21:13 #1
Kommer du på Internettet via ADSL ???

Gør du det, så er det bare at sætte RedHat op til automatisk at få tildelt en IP-Adresse via DHCP. Er du med på hvordan du gør dette ?
Avatar billede sv_bb Nybegynder
14. oktober 2002 - 23:31 #2
Nej! Det har jeg gjort og det er ikke problemet...

Andre løsninger ?

Ps. Ja jeg har ADSL :-)
Avatar billede sv_bb Nybegynder
14. oktober 2002 - 23:45 #3
Lige lidt information...

Har ADSL med en router fra Cybercity. Så har jeg købt en router, som så skal få min linux maskine på nettet og den anden med xp pro. Den med XP kan godt gå på nettet, men ikke den med linux. Det foreslag du kom med har jeg gjort, så hvad kan jeg så indstille? Har prøvet lidt af hvert, men intet virker :-(
Avatar billede sv_bb Nybegynder
14. oktober 2002 - 23:46 #4
"Så har jeg købt en router" = Switch
Avatar billede skwat Praktikant
15. oktober 2002 - 00:06 #5
i /etc/resolv.conf skrives
nameserver d.n.s.1
nameserver d.n.s.2

i konsol skrives
# ifconfig eth0 10.0.0.10 mask 255.255.255.0 up
# route add dfault gw 10.0.0.1
Avatar billede skwat Praktikant
15. oktober 2002 - 00:06 #6
Og det fede er at det holder helt indtil du genstarter
Avatar billede kroger Nybegynder
15. oktober 2002 - 00:07 #7
kan du pinge routeren? (ping xxx.xxx.xxx.xxx, f.eks. ping 192.168.1.1)
Avatar billede fet321 Nybegynder
30. maj 2003 - 18:12 #8
sv_bb >> Fandt du ud af det selv.
Må vi andre høre hvad løsningen var?
Lukker du ikke snart spørgsmålet? Eller svarer på et af de uddybende spørgsmål, så problemet kan blive løst?