Avatar billede lokee Nybegynder
14. oktober 2002 - 20:34 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

ImageReady

Hej.
Har lavet en animation i ImageReady (spørg ikke hvorfor jeg ikke har brugt et andet program), hehe.

Vil gerne have det ud som jpg-frames.
Howto?

Skal jeg sidde og gemme hver enkel frame, oder was?
There must be an easier way!
Avatar billede prodic Mester
14. oktober 2002 - 20:44 #1
Hvis du samlet vil have det som en animation, så er Gif-formatet det eneste du kan bruge.

Ønsker du at gemme de enkelte billeder som jpg, og senere scripte dig til animationen, så skal hver enkelt frame gemmes som et selvstændigt billede.

God fornøjelse.
Avatar billede lokee Nybegynder
14. oktober 2002 - 21:03 #2
aaaarhhhj... Har den ikke en eller anden feature, hvor man kan gemme hvert billede som en jpg?
Det var da til at kaste op over. *suk*
Avatar billede spe Nybegynder
14. oktober 2002 - 21:20 #3
En omvej som du måske kan bruge: I animations palettens side menu kan du gøre alle frames til hver sit lag.
Send det tilbage til Photoshop, aktiver hvert lag og vælg kommandoen new layer based slice og så Save for Web.
Vælg alle slice og indstil til jpeg og gem
Avatar billede michael-k Nybegynder
14. oktober 2002 - 22:20 #4
Det er jo enlig det prodic siger du kan gøre.
Du spørger Har den ikke en eller anden feature, hvor man kan gemme hvert billede som en jpg?
Jo gør som prodic siger, lav din animation  tryk på frame 1  gå over i din optimized palet og vælg jpg  gå så op i file -> save optimized  og den gemmer framen (billedet) som jpg
Tryk så på frame 2  og gør det samme igen.
Frame 3 gør det samme igen  osv. osv.  :)
Avatar billede lokee Nybegynder
14. oktober 2002 - 22:42 #5
spe:
Nu har jeg siddet og gjort det på alle framesn'e, men jeg vil da klart forsøge det du foreslår næste gang! (right, som om der bliver en næste gang). :-)

Michael-K:
Jaja, det havde jeg jo fattet. Nok er jeg blondine, men dog ikke tungnem.
Det er bare pænt kedeligt at sidde og gemme så mange lag ud manuelt.
Avatar billede michael-k Nybegynder
14. oktober 2002 - 22:44 #6
ok mig der misforstod ;)