Avatar billede jedi Nybegynder
14. oktober 2002 - 19:40 Der er 4 kommentarer

WinXP & Voodoo2! Hvorfor virker det ikke???

Hej derude!

Jeg har sat et Voodoo2 kort i min maskine, da jeg godt kunne tænke mig, at se hvrodan det kører...

Problemet er så bare lige, at det ikke virker! Jeg har både et Voodoo2 kort og et GF2 Pro siddende i maskinen...

Når jeg prøver på at bruge Voodoo2 kortet, melder den bare "Genport I/O initialization failure"

Hvorfor???

Hjælp bedes hurtigst muligt...
Avatar billede jedi Nybegynder
14. oktober 2002 - 19:46 #1
By the way... Det er hovedsagligt CS hvor jeg godt kunne tænke mig, at se perfomence på den...
Avatar billede intel4004 Novice
14. oktober 2002 - 22:00 #2
Altså nu har voodoo 2 jo ingen 2D-funktioner derfor kører man den igennem et andet kort. Dette var jo normalt et almindelig 2D-kort(PCI eller AGP). Årsagen kunne være den at du kører voodoo2 over et kort som allerede har 3D og 2D. Dit voodoo2-kort har svært ved at finde/skelne 2d-instruktioner i Geforce2-kortet.

Det er da også lidt alá at blæse med mel i munden - er det ikke?? Det du skal bruge er et gammelt PCI 2d-skærmkort, sæt voodoo2 kortet til her og så skulle det gerne virke...

Intel4004
Avatar billede jedi Nybegynder
15. oktober 2002 - 17:32 #3
Hmm... Okay... Men nu er det jo egentligt heller ikke i selve CS menuen jeg tænkte på, da det kører fint nok med GF kortet... Men kunne bare godt tænke mig at se, hvordan den ville håndtere selve gfx delen i CS... (gfx kvali og hastighed)
Avatar billede intel4004 Novice
15. oktober 2002 - 18:38 #4
Misforstår du mig? Der er intet skærmkort i voodoo2 altså skal den loopes igen en som har 2d-egenskaber da voodoo2 er ren 3d-grafik. Jeg tror du får problemer med at loppe den igennem et kort at Geforce2-generationen da kortet ikke er et rent skærmkort med har 3d-egenskaber i forvejen... Er du med??

Du for ingen ordentlig test ud af det før du afmonterer dit Geforce2 PRO og isætter et ældre PCI eller AGP skærmkort plus dit voodoo2 kort. Er du klar over hvor kraftigt og nyt G2Pro egentlig er i forhold til et voodoo2?? Det er helt vildt og meget usmart at montere disse samtidigt da disse teknologier slet ikke kan snakke sammen. Voodoo2 er også 3DFX og Geforce2 er fra Nvidia... nix det tror jeg aldrig vil aldrig fungere...

Få fat i et gammel S3 skærmkort eller noget lignende...

Intel4004