Avatar billede magoo20000 Nybegynder
14. oktober 2002 - 17:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Modellering

Lige et hurtigt spørgsmål!

Jeg er ved at udvikle en webportal i .NET og har følgende spørgsmål angående modelleringen af denne (det er et skole projekt).
Er der nogen, der har nogle erfaringer med, hvordan man bedst viser interaktionen mellem .cs, .aspx og .asmx. osv.(En form for interaktionsdiagrammer)
Standard UML har så vidt jeg ved ikke nogen diagrammer til dette!?
Avatar billede prh Nybegynder
17. oktober 2002 - 15:49 #1
Standard UML består af MANGE forskellige diagram typer..

Den du nok tænker på er "class diagrams"...

En af dem du kunne bruge er et "interaction diagrams"...
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
17. oktober 2002 - 17:08 #2
Jeg kender langt de fleste diagrammer i UML, men interaktionsdiagrammer i ikke relevante i denne sammenhæng.. De viser interaktionen imellem klasser - og der skal være ditto mellem .cs, .asmx, aspx osv..
Jeg vil gerne høre fra nogle, som har erfaringer med at modellere webløsning vha. uml og meget gerne, hvis det er med .NET, som platform.
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
11. november 2002 - 17:38 #3
Lukker