Avatar billede buthead Nybegynder
14. oktober 2002 - 17:31 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Mangler cdrom drev 150point

Hej jeg har en gammel 233MHz computer stående som jeg skilte ad og nu her i dag samlede jeg den igen og da jeg startede win 95 op manglede cddrevet d: så prøvede jeg at formatere for jeg kunne godt finde det i bios og lige lidt hjalp det... hva' faen ska jeg gøre for at få det frem igen?
Håber på hurtig og god hjælp for 150point
Avatar billede frosig Nybegynder
14. oktober 2002 - 17:37 #1
Har du installeret driveren til din harddisk controller?
Avatar billede intel4004 Novice
14. oktober 2002 - 17:42 #3
Du kan godt loade driveren i config.sys men lad være med at køre mscdex.exe da windows95 har helt sin egen driver til cdrom-drev. Kig i din config.sys og se om du har linien:

LASTDRIVE=Z

Hvis ikke så skriv den ind et sted, gem og genstart.

Intel4004
Avatar billede intel4004 Novice
14. oktober 2002 - 17:43 #4
Det var et svar :)
Avatar billede buthead Nybegynder
14. oktober 2002 - 17:47 #5
Der er slet ikke noget der hedder config.sys kun autoexec og command
Avatar billede buthead Nybegynder
14. oktober 2002 - 17:58 #6
Nej jeg har ikke instaleret nogen HDD controller
Avatar billede frosig Nybegynder
14. oktober 2002 - 18:07 #7
Det er sikkert HDD-controlleren, der driller så... Prøv at kigge i Enhedshåndteringen under System i kontrolpanelet. Der kan du se, om du har både en primær og en sekundær IDE-kontroller og om der er nogen gule udråbstegn ved dem. Hvis de enten mangler eller hvis der er gule udråbstegn ved dem, så skal du finde ud af, hvilket chipset, der sidder på bundkortet, hvorefter du skal finde drivere til det
Avatar billede intel4004 Novice
14. oktober 2002 - 18:14 #8
Jamen så opretter du bare config.sys med teksten LASTDRIVE=Z, kan dog ikke huske om win95 faktisk skal bruge en config.sys.

Er du helt sikker på at der ikke ligger en config.sys i roden af c-drevet??

Intel4004
Avatar billede buthead Nybegynder
14. oktober 2002 - 18:53 #9
Der var en config.sys jeg skulle bare lige trykke vis alle filer;) der står lastdrive=z...
Inde under enhedshåndtering og Harddiskcontrolere der er tre ting hvad de nu hedder, og en af dem er der et gult udråbstegn ved "primary IDE-controller (dual info)" Og så er der en der hedder "Scondary IDE-controller(dual info)"
og en der hedder "SiS 5513 dobbelt PCI IDE-controller"
Nu kommer det nok lidt sent men det burde sidde rigtigt at HDD sidder som nummer 1 og CD drev som nummer 2`når det virker i bios ik'???
Avatar billede buthead Nybegynder
14. oktober 2002 - 19:01 #10
Jeg fandt lige mine cd'er fra den og der er smart nok en cd med hvor der står noget med IDE sjov
Avatar billede buthead Nybegynder
14. oktober 2002 - 19:15 #11
DEN HAR SQ FUNDET DET NU YESSSS
Avatar billede buthead Nybegynder
14. oktober 2002 - 19:16 #12
FUCK det var sq da frosig der skulle have point:( UPS jeg laver lige et nyt spm med point til dig og så må jeg presse dem ud af riversen
Avatar billede buthead Nybegynder
14. oktober 2002 - 19:21 #13
Riversen>>retuner venligst 105 point til mig:)
Avatar billede riversen Nybegynder
14. oktober 2002 - 19:25 #14
Avatar billede buthead Nybegynder
14. oktober 2002 - 19:50 #15