Avatar billede hondo Nybegynder
14. oktober 2002 - 16:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Toolbar Design???

Hejsa

Jeg skal have lavet en toolbar til et program. Denne toolbar skal fungere ala. inet explorers, så de enkelte knapper "fremhæves", eller lyser op ved mus over.

Jeg har ikke den store viden om hvad der er smartest, men er startet med at lave noget i photoshop. jeg har lavet en lang smal banner med plads til ikoner og tekst til hvert ikon.

Mit spørgsmål går ud på om der findes små programmer der er skræddersyet til at lave sådan noget???

Photoshop kan sikkert selv lave det, men jeg er ikke den store photoshop haj. Ved ikke engang hvordan jeg laver en "mouseover" effekt i photoshop. Jeg ved at photoshop har et slice tool som jeg måske kunne bruge, og at Imageready måske også kan bruges. Problemet er at jeg ikke ved nok om disse features.

Derfor kunne det være for sejt hvis i kunne hjælpe mig med gode webadresser til hvordan man gør sådan noget, eller links til programmer som kan hjælpe mig.

Hva siger i ???
Avatar billede spiers Nybegynder
15. oktober 2002 - 02:02 #1
Jeg ved godt hvordan du kan lave det i photoshop og Imageready, men jeg har ikke den store programerings erfaring, så hvis du skal have lavet noget grafisk kan vi godt finde ud af det, men hvordan du sætter det sammen til dit program ved jeg ikke... Men kontakt mig da endelig på

lms@net.dialog.dl

//spiers
Avatar billede cdc Novice
15. oktober 2002 - 13:14 #2
Du skal lave det i photoshop eller pain shop pro og derefter trække det ind i programmet du bruger til at programere i. Derinde laver du effekten.
Nu skriver du ikke hvilket program du programerer i, om det er til web eller java, c++ ??
Avatar billede hondo Nybegynder
15. oktober 2002 - 15:03 #3
Brugerfladen skal køre i en java app. Gui delen bliver bygget ved hjælp af javaswing.
Avatar billede t0pd0g Nybegynder
15. oktober 2002 - 15:21 #4
call me stupid.. ..men står Gui ikke for grafical user interface? (= brugerflade)?
Avatar billede hondo Nybegynder
28. november 2002 - 10:58 #5
Har fundet ud af det....