Avatar billede buck Nybegynder
14. oktober 2002 - 13:04 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

PDC adgang gennem FR ??

Jeg har en Samba kørende som Domain Controller og det virker fint med windows klienter på LAN.
Men jeg har også nogle afdelinger der er koblet på via Frame-Relay, og i disse afdelinger kan jeg godt pinge Domain controlleren gennem FR, men jeg kan ikke logge på domænet...
Nogen ideer om hvad der er galt?
PDC har FR Routeren som primær gateway, men afdelingernes pcere har ikke FR-routeren som primær gateway. Istedet har de en Firewall (Smoothwall) som primær gateway, der så router trafikken videre til FR.
Avatar billede jxhello Nybegynder
16. oktober 2002 - 09:46 #1
Det lyder som om din Firewall "spærer" for adgang til domænet !
Avatar billede p.krupl Nybegynder
18. november 2002 - 13:27 #2
Arrg... kom til at trykke på enter... :(
Nå men du skal altsa editere lmhosts filen. Placeringen af denne fil varierer vist lidt afhængigt af din windows version. Prøv at søge efter den. Hvis du kun kan finde en lmhosts.sam fil skal du kopiere dene til "lmhosts" i samme directory. Så skal du indføje en linie der definerer PDC'en for det bestæmte domænen navn. I min windows ME skal denne linie se således ud:
192.168.1.10    server_navn        #PRE #DOM:windows_domænenavnet

MVH
Peter
Avatar billede p.krupl Nybegynder
18. november 2002 - 13:36 #3
Nå men her er del 1 af mit svar:

For mig lydder det somom at du ikke benytter WINS på dine klient maskiner.
Grunden til at du er nød til at benytte WINS er at klienten til at starte med prøver at lave en Netbios navneopløsning via broadcast up på netværket. Broadcasts kan ikke krydse din framerelay line da der her er tale om et routed netværk (du skriver at du har en router til din FR linie). Derfor skal du bruge en opslagsbog over Netbiosnavne og det er det WINS serveren gør. Derfor skal du konfigurere dine klienter til at benytte din WINS server hvis du har en. Hvis du ikke har en wins server skal du oprette en lmhosts fil på klienten som så fungerer som klientens netbios navneopslagsbog. I del 2 af mit svar som er sendt først kan du se hvodan man bruger en lmhosts fil til dette. Det skal dog lige tilføjes at hvis du ikke bruger WINS skal alle der servere som du vil tilgå over FR linien også defineres i lmhosts filen.

MVH Peter
Avatar billede engin10 Nybegynder
12. december 2002 - 11:17 #4
Hvad med acceslisterne på routeren?
Avatar billede buck Nybegynder
14. januar 2003 - 12:38 #5
Til februar får vi et alternativ til det dyre Frame-Relay, så håber jeg at jeg kan løse problemet der.

Jeg tvivler på at WINS skulle være den eneste løsning, men du får ½ point alligevel...

/Buck