Avatar billede ftv2 Nybegynder
28. september 2000 - 11:41 Der er 9 kommentarer

realplayer på mac.

Jeg har problemer med at få de Realplayer filer jeg laver i Realproducer og ligger ud på serveren, ikke fungerer optimalt. Som regel kan den ikke finde tilbage til serveren, hvis den da overhovedet får åbnet for Realplayeren. Er der en der har haft de samme problemer og løs dem eller skal man accepterer at Realplayer ikke kører på mac. Jeg testet det på pc og der virker det med det samme.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. september 2000 - 11:45 #1
hvilken type server bruger du???

På PC... (sorry) er det Ram- filen indeholder stien til serveren...
Ved ikke om den findes på Mac... men det var en idé....

Nikolaj
Avatar billede powell Nybegynder
28. september 2000 - 11:54 #2
Avatar billede ftv2 Nybegynder
28. september 2000 - 12:04 #3
jeg ligger tre filer ned på en almindelig html-server hos whitehat.dk.

.html
.ram
.rm
Så retter jeg stien i html dokumentet og sætter stien rigtigt ind i .ram filen. Det har virket et par gange, men det er meget , meget  , meget ustabilt.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. september 2000 - 12:30 #4
Streaming kan køre fra http server, men men men.... DET BLIVER USTABILT!!
Eneste rigtige streaming teknik er at uploade det fra en speciel RTSP server (Real Time Streaming Protokol)og sårn en har whitehat.dk ikke... Selv om det Whitehat styrer....

En RTSP server kører kun streaming og kan ikke køre http-sider...

D.v.s at man uploader sin rm-fil til RTSP og RAM og SMIL til http...

Desværre findes der så vidt jeg ved ingen gratis RTSP servere....

Det er nemlig cool business... Men det har jeg det egentlig også fint med, da det er Streaming jeg laver.... he he...
Avatar billede ftv2 Nybegynder
28. september 2000 - 13:28 #5
Til nikolajdu.
Jeg sidder med et hold, som jeg underviser i at ligge lyd og video ud på web. Når du nu er så tæt på det vi taler om kan du så ikke udlåne let webplads indtil næste Fredag.
Avatar billede ftv2 Nybegynder
28. september 2000 - 13:30 #6
det skulle selvfølgelig være \"lidt webplads\"
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. september 2000 - 13:34 #7
hvad er det egentlig for et hold du har der??

Lyder spændende...

Og ang at \"låne\" webspace er det ikke muligt... Jeg har godt nok adgang til 2 RTSP servere, men jeg ville sgu få røven på komedie....

desværre.. suk suk..

Nikolaj
Avatar billede ftv2 Nybegynder
28. september 2000 - 14:41 #8
Det drejer sig om et kursus i Photoshop og Dreamweaver, hvor vi også kommer ind omkring hvordan man ligger lyd på nettet. Man det var et helvede i går, da der ikke hvor noget der fungerede, som jeg havde fået det til hjemme på min PC\'er.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. februar 2001 - 02:23 #9
humdi hum hum...