Avatar billede luttermann Nybegynder
14. oktober 2002 - 11:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Automatisk forespørgsel

Er det muligt at køre en query "silent", dvs. uden alle de spørgsmål om jeg er sikker på at  tabel skal oprettes/slettes osv.

Da jeg har flere (læs mere end 10) forespørgsler der skal køres i bestemt rækkefølge, har jeg samlet dem i en makro i Access, men det er lidt irreterende at skulle sidde og svare ja til 10+ spørgsmål.
14. oktober 2002 - 11:33 #1
Hvis du kører den fra kode, så slår du advarslerne fra således:

Docmd.Setwarnings False
docmd.OpenQuery "Din Forespørgsel"
docmd.Setwarnings true
14. oktober 2002 - 11:34 #2
Hvis det er fra en makro, findes der en tilsvarende makro, som hedder noget med "AdvarslerTil"
Avatar billede luttermann Nybegynder
14. oktober 2002 - 11:38 #3
Perfekt.

Den hedder "AngivAdvarsler" i Access 2002

Tak for hjælpen
Avatar billede mugs Novice
14. oktober 2002 - 11:40 #4
Du skal dog huske altid at slå advarslerne til igen, ellers forbliver de slået fra i HELE APPLIKATIONEN.
14. oktober 2002 - 11:42 #5
"AngivAdvarsler", ja....det er ikke så tit jeg bevæger mig ind på makroer. Jeg vil da også anbefale dig at begynde at lave tingene i VBA i stedet, da du har langt flere muligheder for at styre Access på denne måde.

Og Mugs har ret; husk at slå advarslerne til igen, ellers bliver du f.eks. ikke prompted om du ønsker at gemme formularer, forespørgsler m.m., når du lukker.