Avatar billede kaos_flux Nybegynder
14. oktober 2002 - 11:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

WinXP netværk mend 2 computere

Jeg har 2 computere sat op i et LAN netværk, begge med winxp home installeret. Det køre fint bortset fra et problem jeg har. Når jeg kopierer filer fra comp1 til comp2 er der ingen problemer, men når jeg kopierer fra comp2 til comp1, crasher comp 2 og genstarter...

Håber nogen kan hjælpe da det er ret belastende
Avatar billede jensendk Nybegynder
15. oktober 2002 - 10:55 #1
Kan du komme med  lidt flere oplysninger ? Maskinkonfiguration f.eks.

Sker problemet både  når du på  comp1 kopierer fra comp2,  og når du fra comp2 kopierer til comp1 ?
Avatar billede kaos_flux Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:23 #2
det sker kun når jeg kopiere fra comp 2 til comp1, ikke den anden vej

Comp1 er en 1400mhz amd thunderbird, 640mb sd 133 ram, geforce 4 mx 440, 40giga seagate baracuda hd.
comp2 er en 700mhz athlon, 250mb sd 133 ram, geforce 2 deluxe 32mb ram, 20giga ibm desktar hd
netkortene er begge 3com ethernet 100megabit kort, min switch er en nomame klon ting
Avatar billede jensendk Nybegynder
16. oktober 2002 - 07:59 #3
Prøv lige med et krydset Ethernet kabel,  for du har naturligvis prøvet at bytte plads i switchen?
Avatar billede kaos_flux Nybegynder
16. oktober 2002 - 10:27 #4
Det er twisted kabler og jeg har pøvet allle porte i switchen :-)
Avatar billede jensendk Nybegynder
16. oktober 2002 - 10:29 #5
Du mener vel  twisted pair..  Et krydset kabel  går fra netkort til netkort direkte...  De  er typisk røde.. Prøv et sådan, og prøv at låse netkortene på  samme hastighed (100Mbit)
Avatar billede kaos_flux Nybegynder
16. oktober 2002 - 15:17 #6
Har låst dem ved 100mb, hmmm hvad skulle ideen i at bruge krydset kabel, når nu jeg bruger en switch skulle det da være twisted pair ik? (er ikke helt stiv i det her som du nok kan høre)
Avatar billede jensendk Nybegynder
16. oktober 2002 - 15:19 #7
Et krydset kabel kan afgøre om det er belastningsproblemer med switchen. Hvis comp2 ikke når at behandle alle pakkerne den får,  kan det måske være årsagen til at switchen kløjs i det.

Twistet pair er den teknologi, der bruges i it netværkskabel, det betyder at R+ & R- indbyrdes er snoet,  ligesom T+ & T- er det.
Avatar billede kaos_flux Nybegynder
16. oktober 2002 - 15:42 #8
ok jeg må ud og købe et krydset kabel og tjekke, vender tilbage og giver point hvis det virker :-) Tak for hjælpen indtil nu