Avatar billede lazboy Nybegynder
13. oktober 2002 - 17:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bærbar skærm --> Alm. PC

Jeg har en TFT skærm fra en dell latitude, er det muligt at finde en konverter til VGA el. DVI
Avatar billede scb Praktikant
13. oktober 2002 - 18:06 #1
Som regel har bærbare computere sin hel egen måde at "snakke" med skærmen på, jeg har prøvet bl.a med en IBM, og måtte opgive det, enten findes der ikke data på signalerne og/eller også bliver det dyrer en du kan købe en alm TFT skærm til.
Mit bedste råd, opgiv det, jeg brugte meget tid på den omtalte IBM uden andet resultat at det ville blive alt for dyrt.
-SCB
Avatar billede fido82 Nybegynder
18. oktober 2002 - 21:54 #2
det kan lade sig gøre, men det kræver at du kan programmere en microprocesser op, som kan snakke med skærmen, som så igen kræver at du ed hvilken slags skærm det er, og hvilken controller det er. Dog vil du aldrig opleve at den kører ligesom en alm skærm... evt kan du bruge den til at smide et jpg billede over på et par gange i sekundet, det er noget i den stil, overstående løsning kan klare...
Dell plejer ikke at ville afgive disse oplysninger helt frivilligt...
kæb en ny tft, det vil du være bedre tjent med
Avatar billede lazboy Nybegynder
18. oktober 2002 - 22:14 #3
Tak for dit svar fido82...

Er det så muligt at bruge skærmen til en anden bærbar?? fx compaq, (det er ligemeget om den passer på... men der skal bare kunne komme billide frem)
Avatar billede fido82 Nybegynder
18. oktober 2002 - 23:59 #4
tjah, hvis du har samme stikforbindelser,  så kan du, ellers skal du ind og finde stikforbindelserne til cmopaqen, og til den skræm du vil sætte på jo....