Avatar billede dennism Nybegynder
13. oktober 2002 - 13:43 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Internet...

Jeg har bredbånd fra TDC, med 2 dynamiske IPer... Mine forældre har deres computer på internettet, og jeg har min egen på internettet!...
Jeg har Linux Red Hat 8.0, og Windows 2000. Da jeg kørte min windows alene gik det hele fint. Jeg er nu begyndt at bruge linux,  og forbi linux, af en eller anden grund, lukker på nettet med en anden IP, så kan jeg ikke gå på nettet med Windows. Jeg skal ca. vente en time fra jeg har været på internettet med linux, og til jeg kan gå på med windows...

Det er forbi Linux bruger den ene af vores IPer, og mine forældres computer, bruger den anden!...
Hvad skal jeg gøre for at kunne gå på internettet med windows, uden at skulle vente?
Kan jeg ik lave sådan at windows og linux automatisk logger på med den samme IP?
Avatar billede Discer Nybegynder
13. oktober 2002 - 13:49 #1
TDC bredbånd er bygget op på den måde at der bliver tildelt 2 uvildige Ip adresser, og det er ikke sikkert det er sammen netværk segment.
Men nu har jeg så desværre ikke rigtigt forstand på Linux, men det er ikke sådan at den henter begge ip adresser når det er den logger på.
Fordi så er det du får problemet, pga. TDC kun tillader at hente en Ip pr. halve time eller noget i den stil.
Avatar billede splatpack Nybegynder
13. oktober 2002 - 13:52 #2
svaret kunne måske være at du lavede en Renew.bat med følgende tekst:
ipconfig
ipconfig /release
ipconfig
ipconfig /renew
Avatar billede dennism Nybegynder
13. oktober 2002 - 13:55 #3
splatpack >>

I windows, eller hvad?
Avatar billede splatpack Nybegynder
13. oktober 2002 - 14:08 #4
jeps det er i windows
Avatar billede dennism Nybegynder
13. oktober 2002 - 14:10 #5
HVor skal jeg ligge den fil?
Avatar billede dennism Nybegynder
13. oktober 2002 - 14:11 #6
Hvad så hvis det er Linux der ikke kan logge på?
Avatar billede splatpack Nybegynder
13. oktober 2002 - 14:26 #7
Jeg har ikke så meget forstand på Linux, men hvis den kan køre en batfil. så må det være det samme
Det er sådanset ikke så vigtig hvor du lægger filen, bare du kan huske hvor den er :o)
Avatar billede dennism Nybegynder
13. oktober 2002 - 15:02 #8
Hmm... Windows har stadig den samme IP, når jeg har kørt dette program!... Når jeg er online med Linux, har jeg én ip, og når jeg er online med windows har jeg en anden IP!...
Kan jeg ikke sige til windows, at den skal forsøge at logge på som en bestemt IP?
Avatar billede splatpack Nybegynder
13. oktober 2002 - 16:31 #9
Jeg har lige snakket med en bekendt om dit problem og han siger følgende:

der er ikke noget at gøre fordi så tager det en time før du kan komme på igen. Eller også skal du købe en router eller lave en server der køre som router, for at få det til og virke.
Avatar billede dennism Nybegynder
13. oktober 2002 - 16:40 #10
Hmm... Men hvad gør andre som både kører med Windows og Linux?
Avatar billede splatpack Nybegynder
13. oktober 2002 - 16:46 #11
Det er ikke nogen god melding, det kan jeg nok se. De kører vel endten med router eller en server der kører router, det siger han i hvert fald, det er løsningen.
Avatar billede dennism Nybegynder
15. oktober 2002 - 21:31 #12
Jeg fik hjælp af én af mine venner!...
Jeg lukker nu...