Avatar billede joeb Nybegynder
13. oktober 2002 - 13:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

USB driver - problemer

Skal hjælpe en ven til at komme på nettet igen via et USB-modem. Hans Win 2000 system var blevet mere og mere ustabilt, og han foretog så en reparations-proces og efterfølgende en Service Pack 3 installation. Men hans drivere til USB forsvandt derefter. Han har før oplevet at de var væk, og at Windows ikke engang genkendte en ukendt enhed. Dengang installerede han bare nogle USB-drivere, men nu kan han ikke komme på nettet og hente dem. Ligger de på CD'en eller hvis ikke hvor ligger de så?
Avatar billede jimse Nybegynder
13. oktober 2002 - 13:24 #1
Gå i enhedhåndtering og slet usb-controlleren og genstart. Så skulle den gerne prøve at installere usb-controlleren igen. Formentligt behøves der ikke nogen cd.
Avatar billede joeb Nybegynder
13. oktober 2002 - 13:25 #2
Jamen den viser ikke USB-comtrolleren (Rod og hub - er det ikke det det hedder?), og ej heller nogen ukendte enheder
Avatar billede Discer Nybegynder
13. oktober 2002 - 13:45 #3
Måske er dette et dumt spørgsmål, men du har ikke overvejet at evt. USB'en på bundkortet er røget sig en tur ?
Og evt. saa er der 2 måder at reparer Win2000 på, der er den første menu hvor der står reparer, men der er så også den når du siger Installere win2000, derinde, er der så en mere effektiv måde at reparer win 2000.
Håber det er evt. er til hjælp.
Avatar billede joeb Nybegynder
13. oktober 2002 - 14:03 #4
Han havde opdateret sin bios - det vidste jeg ikke, så USB var slået fra. Nu er de slået til og det virker.

Ergo - jeg løste det selv men takker for jeres indlæg.