Avatar billede michael_007 Nybegynder
12. oktober 2002 - 20:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Merging af partitioner med Partition Magic 7.0

Jeg har et lille problem med PM 7.0.
Jeg en hardisk hvor der har været installeret RedHat og Windows XP, og har nu fjernet RedHat men beholdt Windows XP. Alle Linux partitioner er blevet formateret til en NTFS partition. Det jeg så vil er at merge denne partition sammen med min 1. partition (Primer, med styresystem). Problemet er bare at når jeg højreklikker på partition 2 er merge ikke tilgængelig. Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede janius Nybegynder
12. oktober 2002 - 20:57 #1
Skud i tågen, men måske PM7 ikke indeholder korrekt understøttelse af ZP. Powerquest har lige sendt version 8 på gaden og den kan måske klare ærterne.
Avatar billede michael_007 Nybegynder
12. oktober 2002 - 20:58 #2
ZP?
Avatar billede bullefardk Nybegynder
12. oktober 2002 - 21:01 #3
xp mener han nok
Avatar billede janius Nybegynder
12. oktober 2002 - 21:02 #4
det er nemlig xp - det pokkers tastatur :-)
Avatar billede double-g Juniormester
12. oktober 2002 - 21:07 #5
Hvorfor sletter du ikke bare partition 2 og udvider partition 1 bagefter ???
Avatar billede michael_007 Nybegynder
12. oktober 2002 - 21:07 #6
ahh he he. Linux lavede 3 partitioner, dem formaterede jeg, konventerede til NTFS og mergede dem til en. Det underlige er så at jeg ikke kan merge den med min originale. Dette er hvad jeg kan se i PM 7.0

Partion  Type  Size MB  Used MB    Unused MB  Status  Pri/log
C        NTFS  6 GB      3 GB      2,8 GB    Active  Primary
*        Ext.  3 GB      3 GB      0 GB      None    Primary
E        NTFS  3 GB      20 MB      3 GB      None    Logical
Avatar billede michael_007 Nybegynder
12. oktober 2002 - 21:18 #7
Damm, man skal bare tænke sig lidt om. Takker double-g