Avatar billede psy8 Nybegynder
12. oktober 2002 - 18:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

kan ikke installere XP

Hey

Jeg kan ikke installere win xp på min HD. Det jeg gør er at booter op fra 6 xp boot disketter, og jeg kommer ind i installations programmet fra dos, jeg installere så mine raid controllere, jeg kommer så langt som til at den skal til at kopiere filer til min drev. Derefter opstår der fejl. har prøvet at trykke rapair  i installations programmet og kan godt komme ind på mit drev. ved bare ikke hvorfor jeg ikke kan installere videre.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
12. oktober 2002 - 19:01 #1
hvad er det for en raid controller du har, måske skal xp have en xtra driver til denne!

Hvad kan det være at du ikke bare booter på xpcden??
Avatar billede psy8 Nybegynder
12. oktober 2002 - 19:10 #2
har en raid controller der er indbygget imit MSI KT3 ultra2 motherboard, har haft det til at køre i win xp før. Grunden til at jeg skal geninstallere er fordi jeg kørte med to Harddiske, den ene harddisk er en gammel en, og den sænker farten meget. jeg vil bare have det til at køre med min nye 120 gb Hd fra maxtor.
Jeg må med skam erkende at jeg har en brændt kopi af xp pro, og den kan man desværre ikke boote op fra.
Avatar billede konex Nybegynder
12. oktober 2002 - 21:48 #3
du har brændt en kopi?
har du ikke originalen?

Du skal dog være opmærksom på at hvis dette ikke er en lovlig "kopi" kan du få mange problemmer med at opdater fra microsoft hvilket vil sige at du må leve med diverse sikkerhedshuller i XP.

Når men hvad hvis du kopier mappen i386 over på harddisken og installer derfra? (kør winnt.exe)
Avatar billede psy8 Nybegynder
12. oktober 2002 - 22:33 #4
har fået det over på en anden måde. satte min gamle Hd i, installerde win 98, of derfra installerde jeg så win xp på min nye harddisk.
konex>> har prøvet at boote op fra en win98 stat disk, men det er noget med at når du så skal køre winnt er den ikke så glad for raid. jeg kunne i hvert fald ikke få det til at virke.
håber det er okay hvis jeg selv nupper pointene :)