Avatar billede jwj Nybegynder
12. oktober 2002 - 18:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvor mange volt?

Jeg er lidt i tvivl om min CPU får nok strøm. Min konfiguration er:

Asus A7V
1GHz AMD Thunderbird FSB 200

Jeg har lige skiftet min PSU fra 250 til 300W. Nu kan jeg se mere end 6 Friends afsnit samtidigt uden den fryser - en lille test. Men i HMonitor er mit "Core" (CPU) på 1.79V og lyser RØDT. Ved opstart er den nogle gange over 1.8V og så er feltet ikke rødt (38 grader varm), men skifter til 1.79V efter et par minutter (60 grader varm). Jeg har på fornemmelsen at jeg skal have en bedre køler ;-) Men hvor meget strøm skal jeg bruge? Er det pga. CPUen bliver for varm, at det her sker? ..eller hvad? (Er Noise Control Supersilent et godt valg til køler?)
Avatar billede funkystuff Nybegynder
12. oktober 2002 - 20:14 #1
Du kan indstille volten til din CPU i BIOS, men hvis du hæver den vil den blive endnu varmere. CPU'en har en default setting, som du kun bør ændre hvis du overclocker.
Det lyder som om du ret ret i det med køleren. 60 grader lyder af meget hvis du ikke presser CPU'en med spil eller andet.
Avatar billede peet-49 Novice
12. oktober 2002 - 20:59 #2
Vcore for athlon T.Bird skal ligge på 1,75Volt
Avatar billede jwj Nybegynder
12. oktober 2002 - 21:11 #3
Lige nu har jeg taget den ene side af mit kabinet. Temperaturen er 60 grader og 1.81V - det er da lidt mærkeligt!!!! Jeg jeg har ikke OC noget. Lukker jeg kabinettet stiger temp til 65 grader og den bliver meget ustabil. Jeg tror jeg køber en ny køler og skifter blæseren ud i PSUen.

MEN point til den som svarer på HVORFOR min CPU sluger 1.81V når jeg ikke OC (den er sat til default fra AMD, men svinger mellem 1.79 og 1.81)????
Avatar billede peet-49 Novice
12. oktober 2002 - 21:55 #4
Har du set efetr hvad Vcore siger der, den er mere præsis. Du behøber ingen ny køler til PSU, Men monter en kabinetkøler istedet.