Avatar billede 2re Nybegynder
12. oktober 2002 - 15:33 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Disc copy problemer.

Hej
Jeg har installeret en ny harddisk. Herpå har jeg kopieret WIN XP Proffesional DK, over, fra den gamle. Jeg brugte Power Quest Drive Image, disc copy. Men jeg kan ikke rigtig få det til at lykkes. Drev C (det gamle) indeholder stadig sidefilen, hvis jeg piller den fra (disken) kan jeg ikke boote.
Har været inde i computeradministration og diskhåntering, men kan ikke finde ud af hvor jeg "slår" den nye disk til henne?
På forhånd tak for hjælpen...
Avatar billede 2re Nybegynder
12. oktober 2002 - 15:36 #1
Den nye disk sidder som master på den primære kontroller, med den bamle disk som slave.
Avatar billede konex Nybegynder
12. oktober 2002 - 21:38 #2
du skal lave en disk to disk copy når dette er færdig piller du den gamle fra og boot op.
Avatar billede 2re Nybegynder
12. oktober 2002 - 22:32 #3
Det har jeg gjort, men så vil win ikke boote, den kan ikke finde noget styresystem
Avatar billede basic.smurf Nybegynder
12. oktober 2002 - 22:35 #4
Du kan måske gå ind i "fdisk" og opsætte masterboot-record'en. Men jeg kan ikke huske kommandoen til det...
B.S
Avatar billede basic.smurf Nybegynder
12. oktober 2002 - 22:38 #5
fdisk /mbr

jeg har ikke prøvet det. men jeg tror det virker..
B.S
Avatar billede 2re Nybegynder
13. oktober 2002 - 16:53 #6
I får lov at dele de 100 point. Det der viste sig at være problemet var at pagefilen stadig befandt sig på c drevet. Derfor kunne jeg ikke pille den disk fra. Til sidst mistede jeg tålmodigheden og lavede en clean install på den nye disk, da dette skete ved 2 tiden om natten var jeg lidt træt, så gæt lige hvem der glemte at tage backup af mail, "favoritter", adresser og meget mere? ;-)