Avatar billede jedi Nybegynder
12. oktober 2002 - 15:21 Der er 21 kommentarer

HJÆÆÆÆLP!!! HASTER!!!

Hey derude!

Jeg har lige geninstalleret WinXP Pro (Eng.) på min comp. igen (for ANDEN GANG!).

Første gang var egentligt bare fordi comp´en nok trængte til det og anden gang fordi min comp. nu står ovre hos en ven som har ADSL.

I starten da jeg lige havde fået min maskine herop, fik routeren ellers bare et ekstra netkabel som så gik over til min comp... OG DET VIRKEDE BARE!!!

Men så efter at have installeret XP igen, vil den bare IKKE på nettet mere! HVORFOR???

For jeg kan godt finde min ven på netværket, men bare ikke selv komme på nettet!

Og jo, jeg har tjekket, at vi har de samme protokoller osv. installeret, hvilket vi har...

Mit netkort er fra 3Com.

Need help now plz!
Avatar billede djeclemen Nybegynder
12. oktober 2002 - 15:25 #1
2tal lækker overskrift, prøv næste gang med en overskrift der beskrever dit problem..!

så får du også de rette folk til at kigge på spmét og folk kommer ikke ind med en irreterende holdning af at se overskriften
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. oktober 2002 - 15:25 #2
hvis I er sikre på at det er de rigtige kabler (krydsede/ikke krydsede) I har, så prøv at sluk/tænd routeren - mens jeres putere er tændt.
Avatar billede jedi Nybegynder
12. oktober 2002 - 15:33 #3
djeclemen>>> Oh! Yeah! I c your point there! Det må du sq meget undskylde, men var og er nok bare lidt desperat, efter at have fumlet med det her i rimelig lang tid nu... Men sry...

metal_hansen>>> Um... Yeah, vi er ret sikre på, at det ikke er et crossover kabel, da vi jo selv var ude at købe det... Og det har jo oxo virket, faktisk siden igår ved 22 tiden...

Og det er oxo kun MIG, som ikke kan komme på nettet... Den siger, at den ikke kan finde nogen og alt det der møg! Men min ven er stadig på som altid...
Avatar billede jedi Nybegynder
12. oktober 2002 - 15:36 #4
sry.. SERVERE og alt det møg...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. oktober 2002 - 15:40 #5
virker det hvis I putter din vens kabel i din?
Avatar billede jedi Nybegynder
12. oktober 2002 - 15:43 #6
metal_hansen>>> Nope! Den kommer med det samme grimme svar: CANNOT FIND SERVER OR DNS ERROR
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. oktober 2002 - 15:53 #7
prøv at geninstaller netkortet - og kør så netværksopsætningsinstallationen når det er installeret igen
(fjern det i enhedshåndtering og genstart)
Avatar billede jedi Nybegynder
12. oktober 2002 - 15:57 #8
metal_hansen>>> Har jeg oxo prøvet...
Avatar billede jedi Nybegynder
12. oktober 2002 - 16:01 #9
Og én ting mere... Nu skal den oxo lige ha´ 10 år til at "loade" det der netværks-halløj... Det skulle den heller IKKE før!
Avatar billede hummm Nybegynder
12. oktober 2002 - 16:05 #10
jeg har selv lige instaleret windows xp med adsl og det eneste jeg gør er at gå ind i internet instillinger/forbindelse/lan-instillinger og sætter flueben i automatisk registrering af instillinger, og genstarter så virker det....prøv det!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. oktober 2002 - 16:06 #11
det lyder godt nok som om der er gået total kage i netværket. I kan jo prøve at fjerne alle protocoller i netværket og så lave en rep. at xp?! Longshot - men det KAN jo risikere at virke.
Avatar billede jedi Nybegynder
12. oktober 2002 - 16:07 #12
hummm>>> Um... Det er oxo det jeg har prøvet på lige fra starten af... Og det er netop oxo DET, som jeg IKKE kan forstå ikke virker!
Avatar billede jedi Nybegynder
12. oktober 2002 - 16:09 #13
metal_hansen>>> Hmm... Jeg tror sq desværre ikke lige, at min ven er særlig begejstret over, at skulle "XperimenterE" med hans XP, da der jo ikke er noget i vejen med den...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. oktober 2002 - 16:10 #14
det er nu også din jeg vil ha I skal lave en rep. på.
Avatar billede jedi Nybegynder
12. oktober 2002 - 16:12 #15
metal_hansen>>> Oh! Tja, det tror jeg næppe er nødvendigt, da der ikke er lavet gjort andet ved det, end standard som min vens puter oxo er sat til...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. oktober 2002 - 16:18 #16
nej, det skulle jo ikke være nødvendigt... men så er DET da prøvet :)
Jeg har selv lavet en rep. et par gange, og det sker der INTET ved. Alle programmer etc virker upåklageligt bagefter.
Avatar billede jedi Nybegynder
12. oktober 2002 - 16:21 #17
Ej da... Der må da være nogle af jer hoveder derude ( no offense! ;) ) som kan løse mit problem her... Plz!
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. oktober 2002 - 16:34 #18
(først lige en "fy-ha" for den dumme tittel!)

Hop ud i en kommando prompt.

Skriv først:
ping www.dr.dk

Bagefter:
ping 129.142.20.35

Får du noget svar tilbage fra nogen af overståenden ting?
Avatar billede jedi Nybegynder
12. oktober 2002 - 16:52 #19
goulduck>>> Yeah! I know... Sry! :D Um... Jeg kan jo slet ikke pinge dr.dk, og når jeg prøver på at pinge den anden, siger den bare "Destination host unreachable"... :( Help!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. oktober 2002 - 17:17 #20
du kunne ha lavet en rep. 2 gange indtil videre - så overgiv dig nu og prøv ;)

Måske det ville hjælpe at køre en rep af din windows xp

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på R.
6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger
og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation" og under indstalationen skal du sætte
det hele op igen og her tænker jeg på netværk og dit tastatur + div.
8:Virker dette ikke på dit problem ja så er det en hardvare fejl
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341

(lånt af 'resten')
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 02:40 #21
lukketid?!