Avatar billede zeron1111 Nybegynder
12. oktober 2002 - 13:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Radeon 8500 vertical sync problem

Jeg har fået et Radeon 8500 64 MB DDR-RAM i stedet for mit gamle Geforce 256 32 MB SD-RAM da jeg gerne vil kunne køre 3D-spil mere flydende. Problemet er at fps ikke kan komme over 60 i nogen tests uagtet at jeg har slået vert sync fra i kontrolpanelet under både D3D og OpenGL. Quake 3 demo 1 kører med 58-63 fps uanset om alle features er sat til high quality eller low quality og vert sync er slået fra. Mit Geforce svinger fra 45 fps i high til 70 fps i low, så Geforcet virker altså. Det samme problem har jeg i alle andre spil. Jeg benytter 9050 display driverne da de nyeste 9066 ikke virker (jeg får en fejlmelding om at INF-filen mangler ???!!!). Geforce 256 3DMark2001=1800, Radeon 8500=2500, hvilket jeg synes er alt for lille en forbedring selvom min cpu kun er 600 Mhz. Nogen bud?
Avatar billede bbs Nybegynder
16. oktober 2002 - 13:10 #1
max_fps 100 eller også max_fps 99 skal du skrive i konsolen - så burde det virke bedre.. Hvor mange ram har du?
Avatar billede zeron1111 Nybegynder
16. oktober 2002 - 21:37 #2
Hej. Quake3 konsollen siger:"unknown command max_fps". Men det ville heller ikke løse problemet, da det er i alle 3D-applikationer at der er et problem. Det må være Radeon-driveren den er gal med. Når vert sync er slået fra kan man altid tydeligt se shreddingen mellem odd og even frames når kameraet drejer, og det kan man ikke.
Jeg har 384 MB ram.
Avatar billede zeron1111 Nybegynder
21. november 2002 - 12:12 #3
Spørgsmål lukket