Avatar billede lothario Nybegynder
12. oktober 2002 - 09:29 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Partition Magic kan ikke genkende mit xp-formaterede partitioner

Hej

jeg har en 80gb hadd der er delt op i 3 dele. Nu ville jeg så gerne distribuere pladsen lidt og tænkte at partition magic ville være perfekt til det. Jeg startede programmet og ved min anden harddisk stod der, som der skulle, en liste med: NTFS:EXTENDED:FAT, altså 2 partitioner, men ved min 80gb står der bare:
Dynamic Disk! Ingen drevbrogstaver eller noget, ingen partitioner. Jeg har derfor selvfølgelig lidt problemer med at merge drevene. Jeg mener at kan huske jeg lavede partitionerne med windows xp installations-program, kan det være der det er gået galt?
Avatar billede lothario Nybegynder
12. oktober 2002 - 09:36 #1
Jeg kan sige at under  windows xp disk manager kan jeg se alle partitionerne som har "egenskaben": Simple volume. Under "Layout" og "Type" står der ved mit C- og D-drev  (hdd 1): "Partition" og "Basic", mens F-,G- og H-drev står: "Simple" og "Dynamic".
Avatar billede somaliomar Praktikant
12. oktober 2002 - 10:03 #2
Prøv at ændre drevene som er Dynamic til Simpel. Her kan du læse hvordan http://www.microsoft.com/windows2000/en/server/help/default.asp?url=/windows2000/en/server/help/dm_revert_disk.htm

Husk at tage backup af dine data før du ekspermenterer med dette!
Avatar billede chalde Seniormester
12. oktober 2002 - 11:01 #3
Hvilken partition magic bruger du???
Avatar billede lothario Nybegynder
12. oktober 2002 - 11:16 #4
version 8.0
Avatar billede somaliomar Praktikant
12. oktober 2002 - 11:18 #5
lothario >> Har du prøvet mit forslag om, at ændre Dynamic-drevene til Simple?
Avatar billede lothario Nybegynder
12. oktober 2002 - 12:17 #6
Nej, der er for meget at backe up. Men jeg har fundet en alternativ løsning. Jeg flyttede alt indhold fra det ene drev til det andet, slettede det tomme drev og har nu 2 drev, et på 20gb og et på 60, ligesom jeg ville ha det.
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
12. oktober 2002 - 13:01 #7
Lothario > Det var da ekstremt hurtigt du har fået fat i det ... Det er endnu ikke kommet til Danmark endnu .. undskyld jeg siger dette .. men sikker på det er en lovlig version du har Lothario. og i så fald giv mig link til forhandler .. og prisen !
Avatar billede hansjensen Nybegynder
12. oktober 2002 - 13:08 #8
Avatar billede hansjensen Nybegynder
12. oktober 2002 - 13:09 #9
sorry  det forkerte link.. her kan du se den til salg i danmark.
http://computer.itg.dk/pluk.asp?VareGrp=42&ProdGrp=71&Sort=1
Avatar billede hansjensen Nybegynder
12. oktober 2002 - 13:10 #10
http://computer.itg.dk/pluk.asp?VareGrp=42&ProdGrp=65&Sort=1

Det går virkelig godt idag. :-)
ved ikke hvorfor  men mig og pc er ikke gode venner idag.
Avatar billede lothario Nybegynder
20. oktober 2002 - 23:11 #11
Fandt selv svaret!
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
20. oktober 2002 - 23:16 #12
og det var ? .. kunne være rart at vide til hvis man selv står med problemet eller andre står med problemet !
Avatar billede lothario Nybegynder
21. oktober 2002 - 00:19 #13
Det var bare min alternative løsning jeg brugte. somaliomar viste mig hvordan det rigtig skulle gøres, men så skulle jeg til at backe alle mine data up, så min løsning var at foretrække.