Avatar billede kewl Nybegynder
27. september 2000 - 16:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

RE: Linux som mailserver

jeg har installeret en Linux Redhat 7.0
Og vil gerne bruge den som pop3 server, dvs. jeg vil kunne bruge Outlook Express til at hente mail fra min linux maskine som skal køre som mailserver.
Da jeg er ret newbee inden for Linux, har jeg brug for en Step-by-Step vejledning.

lidt oplysninger (fiktive)

Jeg bruger Worldonline\'s ADSL
min eksterne ip er 213.123.234.123
Linux serveren\'s ip er 192.168.1.10 (internt)
Gateway er 192.168.1.1
hostname er kewl.dk

Please someone help me...
Avatar billede nanodead Nybegynder
27. september 2000 - 18:57 #1
Jeg vil foreslå du bruger qmail-1.03 og vpopmail, evt. med qmailadmin som en webbaseret administrator for vpopmail

vpopmail er pop3 og qmail er smtp.

De kræver at du har sat dns korrekt op.
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. september 2000 - 20:48 #2
Jeg går ud fra at du fik accepteret dit andet spørgsmål lidt for hurtigt? ( http://www.eksperten.dk/spm/26703 )

Men selvfølgelig .. du kan da bare smide 1000 point efter os.. hehe :O)
Avatar billede steffen Nybegynder
28. september 2000 - 08:52 #3
faktisk er det eneste du behøver at ændre i en standard-konfigureret redhat, linierne:

#pop-3        110/tcp                # POP version 3
#pop-3        110/udp

i /etc/services, hvor du bare fjerner de forreste #\'er.

Efter du har kørt en /etc/rc.d/init.d/inetd restart kan du hente pop3-mail fra den.

Nemt, ik? :-)
Avatar billede kewl Nybegynder
02. oktober 2000 - 17:19 #4
Jeg har installeret mailserveren, men hvordan konfigurere jeg dem, i gl. redhat 6.2 kunne man gøre det med \"linuxconf\" denne mulighed har de fjernet i Redhat 7.0.

så det jeg mangler er et Konfigurations værktøj.

mit største problem er at jeg godt kan sende til Eksterne mailservere når jeg sidder herhjemme, men på arbejdet kan jeg ikke, problemet er vidst noget med relaying - jeg får en fejl 550 hvis jeg prøver at sende til eksterne adr. men kan sende fint til adr. på serveren.

Kewl_-
Avatar billede kewl Nybegynder
07. oktober 2000 - 17:47 #5
Jeg fandt selv ud af svaret! inde i Linuxconf er der en mulighed for at vælge hvilke pakker der skal kunne konfigurers med Linuxconf