Avatar billede michael_007 Nybegynder
11. oktober 2002 - 22:26 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Afinstallation af Red Hat

Jeg RedHat 7.3 og Windows XP installeret på samme harddisk og vil gerne afinstallere RedHat. Jeg har desuden installeret Partiton Magic Pro 7.0 og har læst man kan bruge det. Skal man først formater Linux Partitionerne før man merger dem til Windows XP partitionen, eller kan man bare merge og så bliver de automatisk lavet om til Windows XP partitioner (NTFS)
Avatar billede abpdk Nybegynder
11. oktober 2002 - 22:34 #1
Drejer det her spørgsmål sig ikke mere om Partition Magic end om Linux!?
Avatar billede michael_007 Nybegynder
11. oktober 2002 - 22:37 #2
Nej det tror jeg ikke. Spørgsmålet går ud på at afinstallere RedHat uden at det får mit Windows XP til at gå ned. Det jeg tænker på er opstarten hvor man vælger styresystem "Grub". Jeg læste derfor et sted at man kunne bruge Partiton Magic og at det var det nemmeste.
Avatar billede splatpack Nybegynder
11. oktober 2002 - 22:39 #3
du skal først afinstallere din RedHat, og så derefter merge partitionen over til dit XP
Avatar billede michael_007 Nybegynder
11. oktober 2002 - 22:41 #4
Vil det sige at jeg først skal formater Linux partitionerne og derefter merge dem?.
Avatar billede abpdk Nybegynder
11. oktober 2002 - 22:41 #5
Jeg ville bare lige høre om det absolut skulle gøres med partition magic, for de kender jeg intet til. Du burde kunne formaterer din RedHat partition fra XP of hvad angår merging er det ikke noget jeg kan hjælpe dig med, men du kan i hvert fald konverterer den til NTFS fra XP.
Avatar billede splatpack Nybegynder
11. oktober 2002 - 22:43 #6
Ja det vil jeg mene er den bedste løsning
Avatar billede michael_007 Nybegynder
11. oktober 2002 - 22:46 #7
Så først formater partitioner til NTFS og derefter merge dem. Hvad med Grub vil den ikke komme ud og brokke sig når den ikke kan finde RedHat
Avatar billede abpdk Nybegynder
11. oktober 2002 - 22:48 #8
Ja, i den rækkefølge. Du skal bare formatere din MBR efter.
Avatar billede splatpack Nybegynder
11. oktober 2002 - 22:49 #9
det mener jeg ikke, men er da ikke helt 100 % på det
Avatar billede abpdk Nybegynder
11. oktober 2002 - 22:53 #10
Forudsat at det er der GRUB er installeret selvfølgelig. Fdisk /MBR har virket hver gang på mine egne maskiner.
Avatar billede michael_007 Nybegynder
11. oktober 2002 - 22:54 #11
Og det vil ikke påvirke Windows XP?
Avatar billede splatpack Nybegynder
11. oktober 2002 - 22:56 #12
Det vil det ikke
Avatar billede abpdk Nybegynder
11. oktober 2002 - 22:57 #13
Nej, ikke så vidt jeg ved. Det er i hvert fald aldrig gået galt for mig. Du skal selvfølgelig kun formaterer din MBR :)
Avatar billede michael_007 Nybegynder
11. oktober 2002 - 22:57 #14
He He. Jeg takker
Avatar billede abpdk Nybegynder
11. oktober 2002 - 22:59 #15
Var så lidt.
Avatar billede splatpack Nybegynder
11. oktober 2002 - 23:03 #16
Ja det var så lidt