Avatar billede oink Nybegynder
11. oktober 2002 - 19:39 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Universitet

Hej. Jeg sad lige og tænkte over, hvad universitetet egentlig kan lære folk om programmering, som man ikke selv kan læse sig til?
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
11. oktober 2002 - 19:43 #1
tjaa.. man kan få tilbagemelding på det man lære.
Man lære det hurtigere ved undervisning end ved en bog.
det er mere spændende :-)
Avatar billede olly Nybegynder
11. oktober 2002 - 19:43 #2
Vil sige at de formodelig har en måde at lærer dig det på en mere strukturet måde... Men ellers kan man somend også lære det selv vil jeg mene... Jeg ved kun hvordan undervisningen er på Datamatikerstudiet...
Avatar billede dumdum Nybegynder
11. oktober 2002 - 19:43 #3
Det er vel også det der sker på universitetet? Du læser dig til viden - og så kan du gå op til et par eksamener på et tidspunkt og få papir på at du rent faktisk har fået lidt fat i det du har læst.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
11. oktober 2002 - 19:43 #4
... og de fleste danke bøger er lidt "newbie" agtige.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
11. oktober 2002 - 19:59 #5
...Universitetet lærer dog også at tænkte struktureret, projektorienteret og så gør det dig først og fremmest til generalist.

Jeg har en på mit team der har læst på datalogi. Han kan programmerer i alle sprog, og det er ikke fordi han har lært alle sprog. Det er fordi han kender logikken, opbygningen og strukturen.

Det kan du også lære selv, men så er du satme en haj :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede oink Nybegynder
11. oktober 2002 - 21:00 #6
gizmo >> Oh, jeg har skam ikke tænkt mig at læse danske bøger.. :) De er ik for gode
Avatar billede dcgeek Nybegynder
13. oktober 2002 - 14:42 #7
Ja, du kan godt lære at programmere på univeristetet hvis du tager en datalog-uddannelse.
At tage en uddannelse i programmering er som de andre siger, sjovere :)
Bøger skriver for meget om tør teori, og om hvordan man kan lave en lommeregner der kan udregne simple regnestykker, men hvordan koden kan gøres mere "kompliceret" på 1000 forskellige måder, det er sjællent der er tutorals til hvordan du laver noget brugbart f.eks.:
"Sådan laver du Pacman".
Er der endelig eksempler på hvordan man laver spil er det bare simple spil såsom lotto-agtige spil hvor man skal gætte et tal, aldrig noget med nogen grafik eller hvordan man laver kollision mellem 2 eller flere objekter. Det hele bygger på tør teori der slet ikke kan bruges i erhvervslivet, så tag dig en uddannelse på univeristetet, har aldrig selv prøvet det, men jeg kan forestille mig det er noget sjovere end bøger :)