Avatar billede jadr Nybegynder
11. oktober 2002 - 19:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Maskinen DØR (Strøm) uden varsel

Hej

Min maskine, en 4-5 år gl 667 mhz pentium, dør uden varsel. Ingen anelse om hvorfor. Nogen der kan spore sig ind på problemet?

Virus burde være ude, har formateret begge harddiske og flashet bios med en opgradering.

Mvh
Jakob
Avatar billede fromsej Praktikant
11. oktober 2002 - 20:42 #1
Ud fra de meget sparsomme informationer , vil mit gæt være enten en løs forbindelse eller en dårlig lodning.
Du er næsten nødt til at beskrive fejlen noget mere , ellers er det umuligt at hjælpe dig.
Avatar billede jadr Nybegynder
11. oktober 2002 - 21:13 #2
OK, jeg ved dårligt nok hvor jeg skal starte. Well, den startede med at cutte strømmen men stadig at have lys i dioden på kabinettets forside. Ingen varsel, intet mønster. Tænkte at jeg endelig havde fanget en slem virus, så alt blev formateret (lidt ved et uheld må jeg nok erkende, da én harddisk indeholdt alt det gode). Well, for en sikkerhedsskyld fandt jeg en bios flash og fik den seneste bios på ... hvis nu virusen var der.

Har haft XP inde 2 gange, 2k inde 2 gange fra bunden og 2k inde 3 gange fra et gammelt image. Deer røg desuden 4 gode images i min formatering -- surt.

Well, kan ikke sige så meget mere. Hvordan kan jeg fejlfinde?

Mvh
Jakob
Avatar billede zarthax Nybegynder
11. oktober 2002 - 21:21 #3
Hvis du for nylig har flyttet på maskinen, bør du rive kabinettet af og sikre dig at kabler og ledninger sidder HELT i bund i de respektive slots. Dette encluderer også div. kort der sidder i.
Virker det ikke, skal du undersøge din powerknap for løse forbindelser. Er der ikke det, må du prøve om du kan alliere dig med én der har værktøjet til at lure din strømforsyning og om den er ved at stå af. Hvis strømforsyningen bliver for varm, kan den blive ustabil. (Har jeg hørt).

/mandator/
Avatar billede jadr Nybegynder
11. oktober 2002 - 21:38 #4
Der var helt klart nogle muligheder jeg bør prøve af. Lad mig forsøge og vende tilbage med et svar.

Som en stor overraskelse, har maskinen ikke været nede siden jeg stillede dette spørgsmål. Det er uhørt, da der typisk går fra 1-2 min til 30 min før den stopper.