Avatar billede koxzi Nybegynder
11. oktober 2002 - 18:51 Der er 6 kommentarer

Kan mand se hvilke porte der er åbene på nogen måde ??

Hyesa jeg sidder til lan (Nettrip)
Og vil gerne på irc via. BNC(bouncer)
Men de fleste porte er desværre lukket, er der nogen der ved om mand på en eller anden måde kan se hvilke porte der er åbene ????.... pft

//KoXzI
Avatar billede casualty Nybegynder
11. oktober 2002 - 18:55 #1
Du kan bruge en portsniffer....Men jeg ved ikke om det er lovligt???
Avatar billede casualty Nybegynder
11. oktober 2002 - 18:57 #2
http://tucows.cybercity.dk/

Søg på port sniffer eller port scanner
Avatar billede kick Nybegynder
11. oktober 2002 - 19:00 #3
Tror ikke det er lovligt.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. oktober 2002 - 19:03 #4
Protscannere og Port sniffere er IKKE lovlige

du kan bruge shields up og probe ports her
http://grc.com/intro.htm
*som er et fuldt lovligt sted*
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. oktober 2002 - 19:04 #5
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. oktober 2002 - 22:52 #6
Det er kun lovligt at scanne egne porte eller porte hvor du har ejerens (helst skriftlige) tilladelse til at portscanne hans ip adresse.

Du kan finde mange løsninger på nettet, sde kan scanne både porte og for vulnerabilities grc.com er et udemærket sted for en hurtig kontrol.

I øvrigt spørger du om en portsniffer. Du har fat i to begreber der findes port scannere og sniffere. en portscanner gennemscanner en ipadresse for åbne porte ved aktivt at forespørge på disse. En sniffer opfanger passivt netværkstrafik for at analysere det og for at opfange indholdet