Avatar billede seek_asr Nybegynder
11. oktober 2002 - 16:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvor stor CPU kan ASUS A7V133 køre med?

Jeg har et ASUS A7V133 motherboard, som jeg har haft i et stykke tid, og nu vil jeg gerne have en størrere CPU på.

Grænsen for hvor meget et mobo kan køre flytter sig jo hele tiden, så jeg vil gerne høre om nogen kan komme med et svar der er 'updated'. Kan jeg f.eks. køre en Athlon XÅ +1900 på?

Tak for hjælpen
seek_asr
Avatar billede rs2000 Nybegynder
11. oktober 2002 - 16:34 #1
http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7v133/overview.htm ifølge dette link er det max. 1,3 ghz
Avatar billede buthead Nybegynder
11. oktober 2002 - 16:36 #2
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264627986 du kan læse om det her, og det går op til 1.5GHz
Avatar billede kane Juniormester
11. oktober 2002 - 16:47 #3
Avatar billede kane Juniormester
11. oktober 2002 - 16:47 #4
hehe
Avatar billede seek_asr Nybegynder
11. oktober 2002 - 16:53 #5
Mente selvfølgelig XP og ikke XÅ...

Ang edbpriser: Jeg synes de generelt har tendens til at have en ret tilfældig omgang med de infos.

Er der nogen der har en mere pålidelig kilde? Eller har prøvet det selv?
Avatar billede kane Juniormester
11. oktober 2002 - 16:53 #6
hmmmmmmmmm sådan noget lort..................hvis man klikker videre på dem der sælger det så står der pludselig 550-1000........fup.

hvis det nu kun går op til 1,3, kan man så ikke bruge en 1,4 Athlon??
Avatar billede rs2000 Nybegynder
11. oktober 2002 - 16:56 #7
Vil bare lige nævne at mit link er fra producenten selv,og de må da vide det bedst. :-o
Avatar billede bbs Nybegynder
11. oktober 2002 - 17:41 #8
Den kan i hvert tilfælde klare xp, og den mindste xp er 1333mhz - så den kan godt klare 1.4GHz når du tager den nye bios ned.
Avatar billede starknight.dk Nybegynder
11. oktober 2002 - 20:16 #9
Jeg har et A7V133-C og efter en BIOS update som du kan hente (ved godt det ikke er samme mobo og har da sikret mig at du får det rigtige info.
under ASUS's DL sektion siger de følgende om update v. 1007:
Add support for AMD Athlon XP CPU(PCB ver. must be 1.05. or above, if ver. less than 1.05.,it would not be support with those CPU.)

adressen er http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/socka/kt133a/a7v133/avu1009.zip

kort sagt hvis dit motherboard er af en senere Revision kan du godt glemme alt om update. Revisionen er nem at finde ud af. På dit bundkort står der nemlig Rev. x.x (hvis der ikke gør det er du nok lidt uheldig.. men typisk på nyere bundkort fra via133 og op står dette tydeligt anført på bundkortet).

Jeg havde oprindeligt solgt dette bundkort til en ven (A7V133-C) som så satte en XP1900+ i det og det virkede ikke, de prøvede efter opfordring fra mig at sætte en 1200MHz Thunderbird i og det fik de heller ikke til at virke. Men efter jeg fik det retur smed jeg en 1200 Duron i og det kørte faktisk ret godt så jeg prøvede med en XP1700+ og det kørte den også med (min BIOS version er 1007 på dette bundkort). opdater din BIOS og du kan bruge din 1900+ !
husk at alle jumpere skal sidde korrekt!

starknight.dk !
Avatar billede starknight.dk Nybegynder
12. oktober 2002 - 11:50 #10
"hvis dit motherboard er af en senere Revision" <- skulle have stået "af en tidligere revision".. sorry :)
linken er til den nyeste update til din bios til a7v133
Avatar billede seek_asr Nybegynder
18. oktober 2002 - 12:17 #11
Mit net har været nede en uge, derfor har jeg ikke svaret. Jeg undskylder.

starknight rammer det ganske fint. Det lykkedes mig at få et svar ud af ASUS, ved at sende en mail til dem. Den paster jeg lige her, fyi.

Vh seek

-----

Dear valued Customer,
Thanks for Contacting ASUSTeK.

    A7V133 and A7V133-C can support Athlon 1.4G with BIOS version 1005 or later.
http://download.asus.com.tw/mb_list.asp
A7V133 and A7V133-C can support Athlon XP since PCB version 1.05. (with trailing dot!) with BIOS version
1007 or later. Please check the PCB version of your A7V133. The PCB version is often printed beside the
model name on the motherboard. BIOS 1008 can support Athlon XP 2100+.
http://www.asus.com.tw/inside/Techref/athlonxp2100+.htm
A7V133 and A7V133-C supports Duron 1G~1.3G since PCB version 1.05. (with trailing dot!) with BIOS version
1008. Please check the PCB version of your A7V133. The PCB version is often printed beside the model name
on the motherboard.
http://www.asus.com.tw/inside/Techref/duron.htm
¡ô

Best Regards,
ASUS Customer Service Center Shanghai