Avatar billede hopla Nybegynder
11. oktober 2002 - 13:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

At af-installere program på Mac

Hej
Eftersom tiltlen Tilføj/Fjern programmer jo ikke findes på en Mac, hvordan gør man så????
Avatar billede tre Nybegynder
11. oktober 2002 - 13:08 #1
Sletter mappen med programmet! Hvis du kører OsX skal du lige kigge i installations-log-filen
Avatar billede hopla Nybegynder
11. oktober 2002 - 13:16 #2
Øh
så der er ikke noget der skal afinstalleres? Jeg mener - på en PC kan du jo godt bare slette mappen med programmet, men det afinstallerer jo ikke programmet...
Og: Jeg kører OSX, så hvad med installations-log-filen (hvad skal jeg med den og hvor ligger den?)
Avatar billede tre Nybegynder
11. oktober 2002 - 13:25 #3
Mange MAC programmer lægger kun filer i selve program-mappen, men der er nogle få preferencefiler som af og til ryger i systemmappen.

I Installationsloggen kan du se hvilke filer der er kopieret ind på din disk og kan dermed se hvilke filer du skal slette.
Avatar billede spe Nybegynder
11. oktober 2002 - 13:27 #4
Du kan få afinstalleringsprogrammer til en mac, der gør det lettere end at du selv skal lede efter filerne.
Søg eventuelt her www.mediamac.dk efter artikler om emnet.
Avatar billede tre Nybegynder
11. oktober 2002 - 13:40 #5
Nåå ja - det er også rigtigt.

Der findes et program fra Aladdin Systems som hedder Spring Cleaning:
www.aladdinsys.com
www.aladdinsys.com/springcleaning/index.html

Det følger vist med Norton Systemsworks, som indholder nogle uundværlige værktøjer
Avatar billede hopla Nybegynder
11. oktober 2002 - 13:58 #6
ok
jeg har ikke lige orket at tjekke de der programmer, da jeg jo plejer at bruge PC hvor det ikke er en videnskab at afinstallere et program :) Så jeg smed bare programmet ud...
tak tak
Avatar billede hopla Nybegynder
11. oktober 2002 - 13:59 #7
hov... sådan
Avatar billede tre Nybegynder
11. oktober 2002 - 14:07 #8
Det er for det meste heller ingen skade til.

Takker for point