Avatar billede fun22 Nybegynder
11. oktober 2002 - 12:39 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Problem med asp

Jeg har et problem med et login script. Når jeg vil oprette mig kommer den med denne fejl:

ADODB.Recordset error '800a0bb9'

Arguments are of the wrong type, are out of acceptable range, or are in conflict with one another.

/bruger/add_form.asp, line 17

Hvad betyder det?
Hvad kan jeg gøre ved det?

/fun22
Avatar billede loss Nybegynder
11. oktober 2002 - 12:41 #1
Kan være at nogle af de værdier du sender til databasen ikke, kan være i de felter du har angivet.. måske fordi de er længere end du har tilladt i databasen...
Avatar billede jpj Nybegynder
11. oktober 2002 - 12:42 #2
Det betyder at det du skriver i din login box ikke er det der står database.
Avatar billede jpj Nybegynder
11. oktober 2002 - 12:43 #3
Avatar billede jpj Nybegynder
11. oktober 2002 - 12:55 #4
Avatar billede fun22 Nybegynder
11. oktober 2002 - 13:05 #5
Jeg tror det er i forbindelse med oprettelsen af et brugernavn som allerede er der. Hvordan gør man sådan at den skriver at brugernavnet er optaget, hvis det er optaget.
Avatar billede loss Nybegynder
11. oktober 2002 - 13:09 #6
Så skal du inden du sætter det nye brugernavn ind... Tjekker om det er der i forvejen..

Lav en Count(tabel) og hvis den er = 0 så er det ikke der i forvejen...
Avatar billede loss Nybegynder
11. oktober 2002 - 13:11 #7
strSQL ="SELECT COUNT(rækker) AS Teller FROM TABLE WHERE USERNAME ='" & Username & "'"
set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rs.open strSQL,strDNS

if rs("teller") <> 0 Then
response.redirect ("add.asp?inuse=True")
else
Avatar billede fun22 Nybegynder
12. oktober 2002 - 12:30 #8
kan det ikke laves på en næmmere måde??? Hvis ikke må du lige forklare mig det lidt bedere.
Avatar billede mccannon Nybegynder
13. oktober 2002 - 09:13 #9
bruger = request.form("bruger")
Pass  = request.form("password")

set Conn = Server.createobject("ADODB.Connection")
Conn.open "Provider=Microsoft.jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & server.mappath("database.mdb")
Set RS = Server.createObject("ADODB.Recordset")
SQL = "Select bruger_navn FROM tbkBruger WHERE bruger_navn = '" & Bruger & "'"
SQL = SQL & " AND password = '" & pass & "'"
RS.Open SQL,Conn
IF NOT RS.EOF THEN
Session("Logon") = RS("bruger_navn")
RS.close
Set RS = Nothing
Conn.Close
Set Conn = Nothing
response.redirect "Loggetind.asp"

ELSE
RS.close
Set RS = Nothing
Conn.Close
Set Conn = Nothing
response.redirect "login.asp"

END IF
Avatar billede mccannon Nybegynder
13. oktober 2002 - 09:17 #10
oh du vil oprette en bruger..

set Conn = Server.createobject("ADODB.Connection")
Conn.open "Provider=Microsoft.jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & server.mappath("database.mdb")
Set RS = Server.createObject("ADODB.Recordset")
SQL = "Select bruger_navn FROM tbkBruger WHERE bruger_navn = '" & Bruger & "'"
SQL = SQL & " AND password = '" & pass & "'"
RS.Open SQL,Conn
IF RS.EOF THEN
'script der opretter bruger
ELSE
response.write "Bruger er allerede oprettet"
END IF
RS.close
Set RS = Nothing
Conn.Close
Set Conn = Nothing
Avatar billede fun22 Nybegynder
13. oktober 2002 - 12:12 #11
Den bliver ved med at sige at brugernavnet er optagerselvom det ikke er
Avatar billede fun22 Nybegynder
13. oktober 2002 - 20:04 #12
Jeg lukker, har fået en til at lave en komplet kode til mig