Avatar billede prodic Mester
11. oktober 2002 - 09:05 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Mac og WinXP i et og samme netværk

Kan det virkeligt passe, at de kære Windows-folk har afskaffet protokollen der i Win2000 gjorde at man nemt og smertefrit kunne oprette et netværk mellem Win/Mac?

Hvis de ikke har det, hvor har de så gjort af den?

Og nej Dave eller MacLan er ikke en mulighed som jeg vil høre om, ej heller løsningen med at oprette en Mac som "NT/2000-server"
Avatar billede tlaursen Nybegynder
11. oktober 2002 - 10:20 #1
Kan du ikke bare installere TCP/IP på din MAC?
Avatar billede prodic Mester
11. oktober 2002 - 10:29 #2
Det kører allerede i øjeblikket - og er ikke tilstrækkeligt.
Avatar billede bobbels Nybegynder
11. oktober 2002 - 12:35 #3
lysnar med har xp, win98 oc en mac men må köre med pcmaclan
og ville også sätte op det utan program
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
17. oktober 2002 - 10:42 #4
Jeg går ud fra du snakker om Fildeling.

Hvis du har en Mac med OSX burde du kunne installere en SAMBA client

Hvis du vil benytte din Mac som server, skal der installers SAMBA server

Dette vil være langt det letteste
Avatar billede prodic Mester
17. oktober 2002 - 11:13 #5
Claus->Der er tale om ganske normal fil-deling.
Dog er der ikke tale om OSx på de pågældende Macs, de kører pt. OS9.1.
Der er dog mulighed for at køre OSx, som du nævner, men det bliver aller sidste mulighed da det kræver omkonfiguration af et helt netværk.
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
18. oktober 2002 - 10:18 #6
Nu ved jeg ikke hvad ud ligger i sætningen "oprette netværk"

Den protokol du henviser til, ved jeg ikke om er fjernet.

men her er et par løsnings forslag:
1) undersøg om du kan få en SAMBA client til din Mac.
2) hvis du kan nøjes med en ftp adgang, kan en ftp server installeres på W2K, du har sikkert allerede en ftp client på din Mac.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2002 - 15:28 #7
Avatar billede prodic Mester
26. december 2002 - 14:22 #8
Det tog lidt tid, at rode med de forskellige muligheder - og endte med at der blev investeret i PCmac-lan.
Det virker så til gengæld også som forventet.

Jeg lukker og slukker.