Avatar billede rca Nybegynder
27. september 2000 - 13:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Recovery af Win 2000

Jeg har installeret SP1 uden større succes, efter installationen vil min W2K ikke boote.
Heller ikke i safe mode eller debug eller nogen andre modes.
Jeg har installeret en ny W2K i et nyt directory som virker fint.
Spørgsmålet er: Hvordan redder jeg min gamle partition. Kan jeg ændre i spuninst.ini således at den smider filerne ned i det oprindelige directory og ikke i %systemroot% ?
Eller findes der nogen fikse smuthuller?
Jeg har IKKE en recovery disk.

P.S: Læg mærke til point\'ene - ingen dumsmarte bemærkninger - tak!
Avatar billede rca Nybegynder
27. september 2000 - 13:20 #1
Jeg mente ikke partition - jeg mener installation
Avatar billede lkp Nybegynder
27. september 2000 - 13:22 #2
Hej RCA

Jeg har haft samme problem, så jeg lytter lige med

Med venlig hilsen

LKP
Avatar billede rp Nybegynder
27. september 2000 - 13:24 #3
tryk f8 når du starter og vælg så en systemopsætning som er fra før den dag hvor du instalerede sp1
så skulle det virke igen
Avatar billede rca Nybegynder
27. september 2000 - 13:25 #4
Er prøvet, virker ikke
Avatar billede svein Nybegynder
27. september 2000 - 13:28 #5
RCA>
Da ud installerede SP1, valgte du at slå til backup?
Hvad mener du med - vil ikke boote? Hvor langt kommer du? Og hvad for fejlmeddeleser kommer der?
Avatar billede bja2 Nybegynder
27. september 2000 - 13:53 #6
Jeg mener osse tryk F8 og vælg sidst kendte problemfri installation
Avatar billede rca Nybegynder
27. september 2000 - 13:58 #7
Jeg har slået backup til, men det hjælper mig ikke så meget når jeg ikke kan boote.
Fejl meddelelsen kommer kort tid efter all dll\'er er loadet og lyder : process1_initialization_failed

Last good known menu: er til at redde en forkert konfiguration, kan ikke bruges når du har installeret/opdateret systemet.
Avatar billede svein Nybegynder
27. september 2000 - 14:16 #8
Hvad med \"Directory Service Restore Mode -? eller
hvad med:
Recovery Console
\"If you are unable to start your computer, you can run the Recovery Console from your Windows 2000 Setup disks or from the Windows 2000 CD (if you can start your computer from your CD-ROM drive). \"
Avatar billede rca Nybegynder
27. september 2000 - 14:20 #9
Resultatet er det samme når jeg booter fra DSRM

Og fra recovery consolen kan jeg kun lave meget begrænsede ting, slette enkelte filer. Man kan f.eks ikke kører jobs eller noget, jeg kan dog slå services til og fra, men den går død før den loader services, men det er det næste jeg vil prøve.
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2000 - 15:03 #10
Pas på med at lave for meget rav i den , når du allerede har isntalleret en ny win2000 vel på samme partition. Når du kan installere ny så skulle det også have været muligt at reparere den gamle installation. Det er noget skit du har fået lavet nu. På et eller andet tidspunkt går det nemlig ud over dem begge, også skal du til at installere helt forfra på ny.
Avatar billede steffen Nybegynder
27. september 2000 - 15:04 #11
Hvis det er en NTFS-partition er det nemmeste nogen gange, at oprette plads til helt ny w2k-installation på en ny partiton et sted.

Her opretter du så en komplet w2k-install, hvis eneste formål er at redde den originale når den går ned - det er med næsten 100% garanti ikke sidste gang.
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. september 2000 - 15:50 #12
Når man starter installationen af Windows 2000, kan man vælge repair ... jeg ved ikke om du har prøvet denne ...
Avatar billede rca Nybegynder
28. september 2000 - 12:49 #13
Problemet løst.
Der lå et antal tmp. filer i system32, en af disse var åbenbart korrupt, slettede den og herefter en uninstall af SP1, og nu spiller det bare.
Tak for indsatsen